تاج زمان مسابقات لیگ برتر را اعلام کرد

به گزارش افکارنیوز،مهدی تاج در حاشیه نشست امروز(پنجشنبه) مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر با اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: در این جلسه آقای کی‌روش برنامه‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در فصل آینده فوتبالی را اعلام کرد تا براساس آن تقویم و برنامه مسابقات لیگ برتر را تعیین و اعلام کنیم.

وی در ادامه با یادآوری اینکه تعیین برنامه دقیق مسابقات لیگ برتر مورد اعتراض و درخواست باشگاه‌های لیگ برتری بوده است و در این خصوص باید به مانند دیگر کشورهای صاحب فوتبال عمل کنیم، گفت: برنامه و زمان برگزاری مسابقات لیگ دسته اول مشخص شده و در نخستین جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ رسما اعلام می‌شود اما برای مشخص شدن برنامه مسابقات لیگ برتر منتظر برنامه‌های سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بودیم که امروز ایشان در نشست با ما برنامه‌های تیم ملی در سال پیش رو را اعلام کرد.

برای چگونگی آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان در سال پیش رو ۳ گزینه وجود دارد، موردی که مهدی تاج از قول کی‌روش بدان اشاره کرد و گفت: یکی از گزینه‌ها آن است که تیم ملی فوتبال کشورمان به صورت مستقیم به جام جهانی برود که امیدواریم این چنین شود. اگر تیم ملی مستقیم به جام جهانی بروند آقای کی‌روش از ما خواسته که در روزهای مورد نظر فیفا بازیکنان تیم ملی در اختیار این تیم قرار گیرند. ایشان برای برگزاری بازی در این روزها برنامه‌ها و اردوهایی تدارک دیده است که برنامه لیگ با توجه به این مورد تدوین خواهد شد.

سرپرست سازمان لیگ برتر به تشکیل تیم ملی فوتبال کشورمان از بازیکنان حاضر در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که سیزدهمین دوره لیگ برتر را از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه ۹۲ آغاز کنیم و از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ۹۳ به اتمام برسانیم.

مهدی تاج خاطر نشان کرد: نقطه نظرات ما به سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نزدیک است اما ایشان برای اردوهای آماده سازی این تیم می‌خواهد بازیکنان را حداقل برای ۲ هفته در اختیار داشته باشد اما ما تاکید داریم که بازیکنان براساس قوانین فیفا حداکثر یک هفته در اختیار این تیم قرار داشته باشند. این موضوع جای بحثدارد که در جلسات آتی در این خصوص با سرمربی تیم ملی به جمع بندی خواهیم رسید.

وی با تاکید براینکه اگر تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی برود، برنامه‌های آماده سازی این تیم فشرده خواهد شد، افزود: در صورت راهیابی به مرحله پلی‌آف تیم ملی باید در تاریخ ۱۴ و ۲۰ شهریور به میدان برود و این در حالی است که AFC برای تیم ملی در تاریخ ۱۹ شهریور بازی در نظر گرفته است. این هم قابل توجه افرادی که از برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا می‌گویند! همانطور که می‌بینید در برنامه آنها هم ناهماهنگی دیده می‌شود و باید از AFC بخواهیم که در صورت راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی بازی ۲۰ شهریور به زمان دیگری موکول شود.

تاج خاطر نشان کرد: اگر تیم ملی به مرحله پلی‌آف برود پس از بازی با یکی از تیم‌های استرالیا، عراق، اردن و یا عمان باید خود را برای بازی با یکی از تیم‌های ونزوئلا، شیلی و یا پاراگوئه آماده کند، دیدارهایی که در تاریخ ۲۴ و ۲۹ آبان‌ماه در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود و برنامه‌های آماده سازی تیم ملی را فشرده‌تر می‌کند.

وی از تقاضای کی‌روش برای برپایی اردوهای تیم ملی در اسپانیا و پرتغال در صورت راهیابی این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ خبر داد و گفت: اینکه برنامه‌های تیم ملی با مسابقات لیگ برتر تداخل نداشته باشد، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد که در جلسات بعدی با سرمربی تیم ملی این برنامه را نهایی خواهیم کرد.

خبرنگاری از تاج در خصوص ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی سئوال پرسید و اینکه آیا این مربی پرتغالی در صورت ناکامی در راهیابی به جام جهانی همچنان با تیم ملی ادامه همکاری خواهد داد یا خیر که وی گفت: آقای کی‌روش برنامه‌های خود را به ما ارائه کرده است. ایشان با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و اینکه قرار باشد همکاری‌اش با تیم ملی ادامه داشته باشد یا نه با نظر فدراسیون فوتبال است نه سازمان لیگ برتر.

وی در خصوص تعداد تیمهای لیگ برتر در فصل آینده گفت: براساس تصمیم فدراسیون فوتبال مسابقات لیگ برتر در فصل آینده با ۱۶ تیم برگزار می‌شود، مگر اینکه تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

تاج همچنین در خصوص شکایت باشگاه سپاهان از استقلال گفت: اعتراض و شکایات باشگاهها را ما بررسی نمیکنیم و این کار برعهده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است.