به گزارش خبرنگار اجتماعی افکار به نقل از واحد مرکزی خبر ، معاون امور عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: مجوز استخدام ۳ هزار نفر با مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم در شهرداری های کشور صادر شده است.

حمیدرضا ارشاد منش در مشگین شهر افزود: این طرح با هدف ساماندهی نیروهای شهرداری ها اجرا می شود و این تعداد نیرو بزودی با تنظیم آیین نامه استخدامی و طی کردن مراحل گزینش در شهرداری های کشور استخدام می شوند.

او گفت: هم اکنون ۲۲ هزار و ۷۰۰ دهیاری در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و بزودی با اجرایی شدن قانون جدید دهیاری ها به عنوان دستگاه مجری در سراسر کشور شناخته می شوند.

معاون امور عمرانی وزیر کشور افزود: هم اکنون ۶۰۰ ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف کشور در حال ساخت و سهم استان اردبیل از این تعداد ۱۲ ایستگاه است.

ارشاد منش اضافه کرد: پارسال ۵۶ میلیون مترمربع قیر یارانه ای در بین شهرداری های کشور توزیع شد ولی امسال با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها توزیع قیر یارانه ای مسیر نیست.

او همچنین از نصب دستگاه زباله سوز یکصد تنی در اردبیل و ۵۰ تنی در مشگین شهر به عنوان پایلوت کشوری و از طریق فاینانس چینی ها خبر داد.