به گزارش افکارنیوزبه نقل ازپايگاه اطلاعرساني دفتر اين مرجع تقليد،حضرت آيتالله علويگرگاني در ديدار اعضاي شوراي عالي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در بياناتي با توجه به اسلامي بودن نظام و دولت، رييس و اعضاء هيات دولت را به انجام وظايف در راستاي دستورات دين و قرآن راهنمايي کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار گفت: چون این دولت و نظام بر مبنای دین اسلام بنا نهاده شده و لذا همیشه بزرگان دین و مراجع عظام حامی و پشتیبان آن هستند، مشروط بر اینکه رویه و کارهای دولت با معیارهای قرآنی و دینی سازگار باشد.

وی ادامه داد: باید اعضاء و مرتبطان با دولت در رفتارها و عملکردهای خود بسیار دقیق رفتار کنند تا مبادا کاری بر خلاف دستور دین و قرآن و خواسته امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صورت گیرد که موجب ضربه به اسلام شود.

این مرجع تقلید افزود: متاسفانه گاهی اوقات رفتارهایی از برخی مدیران دیده می‌شود که مناسب شئون اسلامی نیست و مراجع از طرفی قصد تضعیف دولت را ندارند و از طرفی دیگر نمی‌توانند این رفتارها را تائید کنند.

وی از رییس جمهور و تمام مسئولان دولتی خواست که مراقبت کاملی در رفتار و گفتارهای خود داشته باشند.

این مرجع تقلید درپایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: خادمان مردم باید همیشه دغدغه مردم را داشته باشند و خود را نیز در دسترس عموم مردم قرار دهند.

بر اساس اين گزارش، پيش از اظهارات اين مرجع تقليد، اعضاي شوراي عالي فرهنگي نهاد رياست جمهوري، سلام و درود رييس جمهور را به حضرت آيتالله علوي گرگاني ابلاغ و گزارشي از فعالتهاي اين نهاد ارايه کردند.