به گزارش افکارنیوز،سردار موسي كمالي در گفتوگو با خبرنگار انتظامي فارس گفت: غيبت خدمت سربازي باعث ميشود تا به قانون و سربازاني كه در موعد مقرر به خدمت اعزام شدهاند، بياحترامي شود و قرار نيست اضافه خدمت سربازان بخشيده شود.

وی اظهار داشت: غیبت باعثمی‌شود تا مشمولان از برخی تسهیلات قانونی محروم شوند، لذا به مشمولان توصیه می‌کنیم تا در موعد مقرر و قانونی نسبت به انجام خدمت سربازی اقدام کنند.

سردار کمالی افزود: بخشودگی خدمت سربازی مطابق بندهای ۱۷گانه انجام می‌شود، اما اخیراً به فرماندهان و مسئولان رده سرتیپی به بالا اجازه داده شده است تا اضافه خدمت را مورد بخشودگی قرار دهند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بر این اساس سربازانی که حسن انجام خدمت سربازی داشته و یگان خدمتی از آنان رضایت دارند، یک تا ۳ ماه از اضافه خدمت‌شان بخشیده می‌شود.

این مقام ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این بخشودگی در ۶ ماه آخر خدمت سربازی اعمال می‌شود و بنا نیست که اضافه خدمت همه سربازان بخشیده شود.

سردار كمالي افزود: بنايي نداريم مشمولاني كه غيبت ميكنند را ببخشيم و مشمولان لازم است حتماً در موعد مقرر نسبت به انجام خدمت سربازي اقدام كنند.