یک مقام ارشد در شرکت برق توکیو (TEPCO) اعلام کرد که در نتیجه انفجار هیدروژنی در رآکتور شماره ۳ نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی دستکم هفت نفر مفقود و ۱۱ فرد دیگر زخمی شدند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه های تلویزیونی ژاپن تصاویر دودهایی را از این رآکتور متصاعد می شوند، نشان دادند. آژانس هسته ای ژاپن اعلام کرد که این انفجار هیچ آسیب جدی را به مخزن رآکتور شماره ۳ وارد نکرده است.

خبر دیگر اینکه در پی زمین لرزه ۸.۹ ریشتری در ژاپن، دولت اندونزی از خروج ۱۲۱ نفر از تبعه های خود از این کشور خبر داد.

همچنین پلیس ژاپن مرگ هزار و ۶۴۷ نفر را در نتیجه زمین لرزه ۸.۹ ریشتری و سونامی جمعه گذشته در سواحل شمال شرقی این کشور تایید کرد. مقامات ژاپن همچنین اعلام کردند انتظار می رود که یک سونامی جدید سواحل شمال شرق ژاپن را در هم نوردد.

خبر دیگر اینکه در پی بحران هسته ای در ژاپن، مردم فرانسه تظاهراتی را به منظور درخواست برای پایان دادن فعالیت نیروگاه های هسته ای در کشورهای اروپایی برپا کردند.

یادآور می شود شنبه گذشته در نتیجه انفجار در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دو نفر از کارکنان این نیروگاه کشته و ۴ فرد دیگر زخمی شدند. همچنین پس از انفجار در این نیروگاه دهها هزار نفر به خارج از منطقه نزدیک نیروگاه منتقل شدند. در نتیجه این انفجار دیوارها و سقف نیروگاه هسته ای کاملا فرو ریخت.