یک قاتل فراری در زندگی زیرزمینی گروهی شرور را دور خود جمع کرد و به سازماندهی باند مسلحانه پرداخت.

به گزارش وطن امروز، سناریوی این پرونده زمانی کلید خورد که در ۱۰ اسفندماه سال ۸۹ ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین در جریان سرقت از بانک خیابان طالقانی بندرانزلی قرار گرفتند.

در بررسی‌های نخست روشن شد که ۳ جوان مسلح وارد بانک شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت ۹۰ میلیون تومان پول کرده و متواری شدند. با اعلام این گزارش، پرونده در اختیار هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و تیمی از ماموران اداره پنجم مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی دستگیری دزدان مسلح بانک را در دستور کار خود قرار دادند. تیم تحقیق در نخستین شاخه از بررسی‌های خود به بازجویی از تحویلدار بانک پرداخت.

این مرد گفت: ظهر بود و در باجه مشغول کار بودم که یک جوان حدودا ۲۰ ساله با قد کوتاه پایش را به در کوبیده و به قسمت کارکنان شعبه(محوطه پشت بانک) آمد. به او گفتم با کسی کاری دارید، که ناگهان چاقویی از جیبش درآورد و با تهدید ۹۰ میلیون تومان تراول‌های ۱۰۰ هزار تومانی که برای ارسال به خزانه‌داری آماده کرده بودم را برداشت و فرار کرد.

وی افزود: من به دنبال او رفتم که در همین موقع چاقو از دستش افتاد و رو به ۲ همدستش که در جلوی در بانک ایستاده بودند فریاد زد با تیر او را بزنید. در یک لحظه هر ۳ متهم از بانک بیرون رفته و سوار بر موتور شدند. آنها خیابان بندرانزلی را بر خلاف مسیر خودروها به سمت بالا رفته و متواری شدند. پس از اظهارات تحویلدار بانک، پلیس به بررسی تصاویر دوربین مداربسته پرداخته و با در اختیار داشتن چهره یکی از متهمان به جست‌وجو در آلبوم مجرمان پرداخت.

در تحقیقات گسترده سرنخی پیش روی پلیس قرار گرفت. جوان ۲۵ ساله که چهره‌اش در دوربین مداربسته ثبت شده بود به اتهام قتل در یک نزاع دسته‌جمعی تحت تعقیب پلیس بود. این پسر به نام «وحید رستمی» در ۲۴ شهریورماه سال ۸۷ پس از مصرف مشروبات الکلی با جوانی به نام «جواد اسدی» درگیر شده و با ضربات چاقو وی را به قتل رسانده بود. این متهم پس از جنایت متواری شده و تحت تعقیب پلیس بود. یکی از مالباختگان که چهره وحید رستمی را شناسایی کرده بود در شکایت خود به پلیس گفت: ۳۱ شهریورماه سال ۸۹ پس از گرفتن مبلغ ۹ میلیون تومان تراول‌چک از بانکی در محدوده میدان محمدیه به سمت ایستگاه اتوبوس‌های BRT رفتم که ناگهان یک جوان قوی‌هیکل به سمت من آمد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت کیفم کرد. با افزایش تعداد مالباخته‌ها، تیم تحقیق خود را در برابر یک باند سازمان‌یافته دید که با تهدید چاقو و ضرب و جرح اقدام به زورگیری در مراکز تجاری، بانک‌ها و کیف‌قاپی کرده و متواری می‌شدند. در حالی که وحید رستمی به عنوان سردسته باند تحت تعقیب بود، ردی از همدست خلافکار وی به نام «مجتبی رستمی» به دست آمد. این جوان با همدستی چند تن از اراذل و اوباش و سارقان حرفه‌ای دست به سرقت‌های سریالی می‌زدند. تحقیقات گسترده پلیسی حکایت از این داشت که متهمان به نام‌های «احمدرضا سیاوش‌پور» ۱۹ ساله، «خالد شوهانی» ۳۳ ساله، «جمال تیرمک» ۵۴ ساله، «داوود بیات» ۲۵ ساله، «مرتضی نورانی» ۲۸ ساله، «مسعود قربانیان» ۲۸ ساله، «جمال موسوی» ۲۹ ساله، «محسن حدادیان» ۳۰ ساله و «علیرضا چراغی» نوچه‌های مجتبی و وحید هستند که اقدام به سرقت از بانک، زورگیری، خفه‌کنی و کیف‌قاپی در مناطق مختلف تهران بویژه در ولی‌عصر و تهرانپارس می‌کنند.

با تکمیل تحقیقات همه اعضای این باند خشن در ۱۶ اسفندماه سال جاری در دام ماموران پلیس آگاهی پایتخت گرفتار شدند. در بازرسی از مخفیگاه سرکرده باند در حدود ۴۰ میلیون تومان از تراول‌چک‌های بانک به همراه اموال مسروقه مالباختگان کشف شد.

دزدان خشن در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اقرار کردند و وقتی صبح دیروز در برابر دوربین خبرنگاران قرار گرفتند به گریه افتادند و اظهار پشیمانی کردند.

با توجه به گستردگی جرائم این باند خشن، دادیار پرونده با درخواست چاپ عکس متهمان خواست تا چنانچه هرکس در دام آنها گرفتار شده است برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کند.