مرتضی تمدن افزود: حکم جلب و رسیدگی به پرونده ۱۴ نفر از محکومین قطعی به اتهام زمین خواری به پلیس امنیت نیروی انتظامی تهران بزرگ ارسال شده است.

به گزارش مهر، وی، از صدور۹۰ فقره حکم قطعی الزام به رفع تصرف از اراضی ملی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در این مدت بیش از ۳۲۷ میلیون ریال جزای نقدی از محکومین پرونده‌های زمین خواری وصول و به خزانه دولت واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت برای بالغ بر ۳ میلیون متر مربع از اراضی شمال و شمال شرق تهران، سند مالکیت اخذ شد و در اختیار ارگانهای دولتی قرار گرفته است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از مهمترین پرونده‌هایی که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به آن رسیدگی شده است، می‌توان به پرونده تصرف ۶۰۰ هکتاری در شهر جدید پردیس، پرونده ۵/۸ هکتاری اراضی سوهانک، اراضی حصارک کن، اراضی چشمه فرضعلی و چنار شرق شهرستان دماوند و اراضی کلاک در حاشیه سد لتیان اشاره کرد.

وی تشکیل دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری را گام بلند و استوار شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان دانست و خاطرنشان کرد: بررسی آمارهای موجود حاکی است که از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۳۰ میلیون و ۲۸۳ هزار مترمربع از اراضی دولت و ملی رفع تصرف شده و یا مورد رسیدگی قرار گرفته که ارزش آن بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان است.

وی مجموعه اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران را بسیار مثبت دانست و با ذکر اینکه این اقدامات در عین مثبت بودن کافی نیست و تلاشهای گستردهتری را میطلبد، گفت: مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال در دولت نهم و دهم تصمیمی جدی بوده و ادامه خواهد داشت چرا که خود رئیس جمهور پیشگام در احقاق حقوق مردم است.