به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر ، سید محمد یاراحمدیان از تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران در جلسه بعدازظهار امروز شورای عالی کار خبر داد و گفت: در جلسه عصر امروز این شورا حداقل دستمزد سال آینده کارگران به میزان ۹ درصد افزایش یافت و به ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

یاراحمدیان در خصوص افزایش سایر سطوح مزدی نیز با اعلام افزایش ۶ درصدی به اضافه ۳۰۴ تومان روزانه، گفت: در جلسه شورای عالی کار مصوب شد بن کارگران نیز از ۲۰ هزار تومان سالجاری به ۲۸ هزار تومان در سال ۹۰ افزایش یابد.

همچنین حسن صادقی معاون اموراستان‌های خانه کارگر، با اشاره به تورم نقطه‌ای ۱۳ درصدی‌گفت: با افزایش ۹ درصدی حداقل مزد، قدرت خرید کارگران در سال آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت با این تصمیم خود به دنبال نوعی تفکر توهمی در برخورد با تورم سال آینده است گفت: بهترین چیزی که در این ارتباط می‌توان گفت این است که مزدکارگران افزایش پیدا نکرده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تورم سال آینده ۲۵ درصد باشد، گفت: سفره کارگران در سال ۹۰ تهی‌تر از سال جاری خواهد بود.
صادقی با اظهار نگرانی از تامین نشدن حداقل‌های معیشتی کارگران گفت: این موضوع می‌تواند دارای تبعات بسیار بدی باشد.

معاون امور استانهای خانه کارگر با بیان اینکه نمایندگان کارگری شورای عالی کار خوب عمل نکرده‌اند، گفت: حداقل مزدکارگران به جایی رسیده‌که دیگر دو رقمی هم افزوده نمی‌شود.
صادقی با اشاره به افزایش ۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: دولت وقتی که دید با این کار هیچ اتفاقی نیفتاد حداقل حقوق کارگران را هم ۹ درصد افزایش دادکه این عادلانه نیست.
معاون امور استانهاي خانه كارگرتاكيد كرد: تنها سوال من اين است شوراي عالي كار عدد ۹ درصد را با چه روشي محاسبه و اعلام كرده است.