به گزارشافکارنیوز، مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان که در بازداشت خانگی به سر می برد، دیروز با حکم دیوان عالی این کشور به زندان منتقل شد. به گفته «چودهری اظهر» نماینده دستگاه قضایی، اتهام مشرف دست داشتن در ترور بی نظیر بوتو و سرکوب قضات در سال ۲۰۰۷ است. وی که در سال ۱۹۹۹با کودتای نظامی علیه «نوازشریف» نخست وزیر وقت، به قدرت رسیده بود، تا سال ۲۰۰۸ در پست ریاست جمهوری ماند و در این سال استعفا کرد و با پذیرش تبعید خودخواسته پاکستان را ترک کرد.
مشرف پس از چهار سال اقامت در دبی و لندن، فروردین ماه به پاکستان بازگشت. به گفته «چودری حبیب الرحمان» رئیس دادگاه ضد تروریسم پاکستان، همزمان با بازداشت پنج روزه مشرف، تحقیقات و بازجویی آژانس ضد تروریسم پاکستان نیز از مشرف انجام می شود.
خانم «افشان عادل» وکیل مدافع مشرف، اتهامات علیه وی را رد کرد و گفت: هیچ سندی درباره دخالت مشرف در حادثه حمله انتحاری به تجمع هواداران حزب مردم و ترور بی نظیر بوتو وجود ندارد.
خبر ديگر از پاكستان اينكه، دو نامزد انتخابات پارلماني پاكستان از سوءقصد تروريستي در ايالت بلوچستان و شهر كراچي جان سالم به در بردند. اين انتخابات ۲۱ ارديبهشت برگزار مي شود.