تهدیدکنندگان رای اصولگرایان در انتخابات از زبان زاکانی

به گزارش افکارنیوز، زاکانی جمعه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک مرام‌نامه و اصول و آرمان‌های گفتمان و تفکر جمعیت رهپویان انقلاب تنظیم و تدوین می‌شود، در پاسخ به سئوالی اظهار داشت: تنوع افراد و کاندیدا در جریان اصولگرایی به دلیل گستردگی این طیف است به نحوی که هر نفر مجموعه‌ای از اصولگرایان را نمایندگی می‌کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر تعدد کاندیداها در انتخابات رای اصولگرایان را تهدید کرد، باید به سمت انتخاب کاندیدای واحد پیش برویم، اما در غیر این صورت قائل به تکثر هستیم.

زاکانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه کسی و یا چیزهایی در انتخابات برای رای اصولگرایان تهدید محسوب می‌شوند، اضافه کرد: آقای هاشمی و اطرافیانش، جبهه دوم خرداد و جریان انحرافی اگر شرایطی را فراهم کردند که اسباب شکست اصولگرایان را فراهم آورد، ‌ اصولگرایان باید به سمت کاندیدایی واحد بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه به پشتوانه مردم به میدان آمده و مردم باید در مورد اصلح بودن او برای ریاست جمهوری نظر بدهند، اضافه کرد: در سیاست خارجی به دنبال تعامل عزتمندانه با سایر کشورها به جز رژیم صهیونیستی خواهم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دوران اصلاحات و دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، افزود: در حال حاضر ۱ + ۵ حرفی برای گفتن در مقابل ما در مذاکرات ندارد، در عین حال سیاست‌ها در عرصه دیپلماسی را سیاست‌های درستی نمی‌بینم.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی خود در صورت رئیس جمهور شدن، اضافه کرد: برنامه اقتصادی بنده طی سه گام طراحی شده و با هدف رفع مشکلات اجرا خواهد شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: کاهش فشارهای گذشته و ثبات قیمت‌ها از طریق اصولی و منطقی و همچنین تاکید بر تامین اجتماعی گسترده و توزیع عادلانه ثروت از جمله گام‌های مهم در برنامه اقتصادی بنده است.

وی ادامه داد: حرکت به سمت محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن منطقه‌ای از دیگر محورها و دستور کارها خواهد بود.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: احساس می‌شود امروز عده‌ای در کشور به دنبال رقم زدن اوضاع نامناسب اقتصادی هستند.

وی اضافه کرد: ‌ باید از برخی بی‌تدبیر‌ی‌ها و تدابیر ضد منافع ملی جلوگیری کرد.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه شایسته‌سالاری را در دستور کار خود قرار خواهد داد، یادآور شد: در تعیین وزرا و مدیران به دنبال قرار دادن مدیران تحول‌آفرین هستم و حتی در صورت وجود مدیران توانمند در جبهه‌های دیگر نیز از آنها استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد اضافه کرد: تاکنون در قالب رهپویان فعالیت و اقدامی در انتخابات نداشته‌ایم و تمام ظرفیت این جمعیت برای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس به کار گرفته شده است.

زاکانی اضافه کرد: اگر مشاهده می‌شود که برخی‌ها تغییر رفتار داده‌اند، باید بگوییم که قدرت در کام انسان مزه می‌کند و این در حالی است که آنها در سال‌های نخست در حال خدمت بودند اما بعدها رویه و پایه‌ای را برای تداوم قدرت خود دنبال کردند.

زاکانی در عین حال اضافه کرد: نسبت بنده به دولت این بوده که مشفقانه برای بهبود خدمات دولت تلاش کنم و هر جا کار به خطا می‌رود نیز تذکرات لازم را بدهم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه به ذکر چندین مثال در این راستا روی آورد و افزود: ‌ بنده در مجلس از آقایان مصلحی و متکی دفاع کردم و شرایط این دو وزیر اینگونه شد، همچنین در جریان استیضاح بهبهانی نیز مخالفت خود را با ابقای وی ابراز داشتم.

زاکانی گفت: در مخالفت با کردان نیز حرف زدم، اما مجلس با ماندن وی موافقت کرد و بعدها آن ماجراها پیش آمد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سئوالی با بیان اینکه منظورش از دولت حداقلی، دولتی است که بنا بر اصل ۴۴ مبنای آن بر سیاستگزار بودن و حامی بودن است، تاکید کرد: منظور از دولت حداقلی که بنده گفتم دولت لیبرالی نیست.

وی در ادامه پاسخ به سئوالات افزود: با وضعیت کنونی اقتصادی توان رقابت در اقتصاد جهانی را نداریم و اگر بخواهیم در حال حاضر به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم الزاما باید به یک کشور برای عرضه کالاهای دسته دوم و سوم دیگر کشورها تبدیل شویم.

زاکانی با بیان اینکه به امر تعلیم، تربیت و فرهنگ توجه ویژه‌ای دارد، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اگر مقرر باشد که اصولگرایان کاندید واحد بدهند از نظر وی کدام یک از کاندیدهای مطرح اصلح‌تر هستند، گفت: ‌ اگر قرار باشد دست به این انتخاب بزنیم می‌گویم که تمام تلاش خود را برای معرفی گفتمان جمعیت رهپویان به کار می‌برم و طی یک رفتار انتخاباتی فعال و در کمال احترام به دیگران سعی می‌کنم که گفتمان جمعیت رهپویان را برای جامعه تعریف کنم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس افزود: بنده معتقدم اگر با تعامل‌گرایی عزتمندانه و تامین منافع ملی در دیپلماسی خارجی پیش برویم، کشور به جایگاه قابل توجهی در عرصه بین‌المللی نیز خواهد رسید.

زاکانی با بیان اینکه در حال و گذشته دیپلماسی کشور دیپلماسی منفعلی بوده است، افزود: حرکت بر محور تقویت بیداری اسلامی و تعامل دو طرفه و سازنده با تمامی کشورها به جز رژیم‌ صهیونیستی و آمریکا می‌تواند از جمله اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور در آینده باشد.

وی با بیان اینکه باید دیپلماسی با شیوه مدبرانه و حرکت در راه تنشزدایی با توجه به آرمانهای انقلابی و اسلامی پیش ببریم، افزود: به عنوان نمونه سخنان احمدینژاد در دانشگاه کلمبیا از نکات مثبت برای دیپلماسی برای دولت وی بود، اما هر جا که احمدینژاد با هیجانات، وضعیت دیپلماسی ما را دچار دستخوش کرد، شاهد وقوع تحولات نامناسبی بودیم.