به گزارش افکارنیوز، سید محسن دستور با اشاره به مشکلات ارزی به وجود آمده در سال گذشته عنوان کرد: علیرغم مشکلات ارزی به وجود آمده در سال گذشته در حوزه تهیه داروهای دامی توانستیم از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل قبولی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: کیفیت داروهای تهیه شده در کشور بالاست و سیاست سازمان دامپزشکی بر صادرات دارو در سال جاری است لذا اگر بخواهیم در بازار رقابت حضور داشته باشیم باید داروهایی با کیفیت بالا تولید کنیم تا پس از کسب مجوز از کشورهای درخواست کننده، داروهای دامی را به این کشورها صادر کنیم.
دستور اظهار کرد: مبنای بسیاری از سرمایه گذاری ها در بخش دارو برای ارتقای کیفیت اقلام دارویی است و به همین دلیل با بالا رفتن کیفیت داروهای تولیدی در سال گذشته بیش از ۳۵ درصد افزایش صادرات داشته ایم.
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰کارخانه تولید دارو در کشور گفت: با سرمایه گذاری های خوبی که در بخش دارو صورت گرفته بیش از ۱۵۰ کارخانه تولید دارو در کشور فعال هستند که از این تعداد برخی به تولید مواد اولیه می پردازند.
وی یکی از مشکلات سازمان دامپزشکی را وجود داروهای قاچاق عنوان کرد و از دستگاه های مربوطه خواست از ورود داروهای قاچاق به کشور جلوگیری کنند.
دستور با هشدار به دامداری هایی که از این داروها استفاده می کنند، توصیه کرد: دامداران از داروهای قاچاق و فاقد پروانه استفاده نکنند چرا که اگر موردی از این دست مشاهده شود با مصرف کننده اینگونه داروها برخورد می شود و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.
رئیس سازمان دامپزشکی برنامه کلی سازمان جهانی بهداشت را ریشه کن کردن بیماری های دامی در دنیا عنوان و اظهار کرد: با توجه به این برنامه، سازمان دامپزشکی کشور نیز با ایجاد مراکز بهداشتی و انجام واکسیناسیون به دنبال ریشه کن کردن بیماری های دامی در کشور است.
دستور در خصوص مشکلات موجود برای ریشه کن شدن کامل بیماری های دامی در کشور افزود: مشکل عمده وجود بافت سنتی در دامداری های کشور است اما علیرغم این مشکلات در سال گذشته نسبت به سال ۹۰ کاهش بیماری های دامی به خصوص بیماری تب برفکی را شاهد بودیم.
وی درباره تبیین برنامه های این سازمان در خصوص مبارزه با عرضه گوشت های غیرمجاز گفت: گوشت هایی از سلامت برخوردار هستند که مهر سازمان دامپزشکی بر آنها خورده باشد.
رئیس سازمان دامپزشکی افزود: این سازمان بر مراکز تولید و عرضه گوشت دام نظارت دارد و در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازرسی از هتل ها، رستوران ها و مراکز نگهداری و عرضه گوشت انجام شده که در این خصوص ۱۰ هزار پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قانونی جهت رسیدگی ارجاع شده است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و افزايش رشد حشره كنه در بين دام ها توصيه مي شود مردم به هيچ عنوان از گوشت هاي فاقد مهر سازمان دامپزشكي استفاده نكنند زيرا امكان بروز بيماري هاي دامي در انسان، در اين فصل و فصل تابستان افزايش مي يابد.