تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنید

به گزارش افکارنیوز، داوود میرخانی رشتی، اظهار کرد: بیش از دو ماه است که شورای رقابت به بهانه تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری، بازار خودرو را به رکودی بی‌سابقه کشانده است.

وی با بیان اینکه در این مدت فروش خودروسازان در حد بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و روند ورود نقدینگی به شرکتهای خودروساز قطع شده است، خاطرنشان کرد: در نتیجه این وضعیت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان افزایش یافته و به موازات آن با تعطیلی برخی واحدها، تولید قطعات خودرویی کاهش یافته است.

میرخانی ادامه داد: این وضعیت مصرف‌کنندگان، خودروسازان و قطعه‌سازان را در چرخه باطلی گرفتار کرده است به‌گونه‌ای که به دلیل عدم تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، تولید خودرو کاهش یافته و به دنبال آن با افت تولید، هزینه‌های تمام شده و قیمت فروش خودرو افزایش یافته که این موضوع نیز نارضایتی خریداران را به دنبال داشته است.

مشاور انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه در کجای دنیا سابقه داشته که برای بیش از دو ماه بازار فروش یک صنعت بزرگ و استراتژیک را به رکود بکشانند، تصریح کرد: بنابراین از مسوولان شورای رقابت می‌خواهیم که هرچه زودتر نظر نهایی خود درباره دستورالعمل فروش خودرو را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع به قدری در صنعت خودرو و قطعه بحرانی شده که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز خواستار دخالت رییسجمهوری در این زمینه شده است بنابراین هرچه زودتر باید با تثبیت قیمتهای متعادلی که تامین کننده حداقل سود مشروع خودروساز باشد، از تعمیق بحران شکل گرفته در این صنعت جلوگیری شود.