حذف امتیاز بدهکاران مسکن‌مهر

به گزارش افکارنیوز، انباشت تقاضای جدید پشت آخرین دروازه مسکن‌مهر، مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی را مجبور به اتخاذ یک راهکار تازه برای تقسیم بهینه سری آخر واحدهای در حال ساخت، بین متقاضیان واجدشرایط کرده است.

در حال حاضر همه واحدهای مسکونی‌مهر اطراف تهران به غیر از پروژه «۸۰ هزار واحدی شهر جدید پردیس» به صورت قطعی فروخته شده است اما آنچه در پردیس از نیمه‌ سال گذشته شروع به احداثشد تاکنون فقط در قالب پیش‌فروش به اسم ثبت‌نام‌‌کننده‌ها درآمده طوری که حدود نصف پیش‌خریداران تا این لحظه به تعهدات مالی قید‌شده در قرارداد بابت پرداخت تدریجی آورده‌نقدی عمل نکرده‌اند.

بدهی پیش‌خریداران مسکن‌مهر پروژه پردیس در شرایطی اتفاق افتاده که دولت از سازنده‌ها تعهد تکمیل واحدها تا حداکثر پایان سال۹۲ را گرفته است و باید در این روزها طلب مالی پیمانکاران از طریق تامین‌مالی پیش‌خریداران، پرداخت شود.

به همین خاطر هفته گذشته مسوولان پروژه پردیس از تعیین مهلت ۲۵ روزه به پیش‌خریداران برای پرداخت بدهی‌‌ منظورشده خبر دادند. گزارش «دنیای‌اقتصاد» در این باره حاکی است: پروژه ۸۰ هزار واحدی مسکن‌مهر پردیس که در ۱۵ کیلومتری شهر تهران واقع شده را ۸۰ هزار خانوار تهرانی پیش‌خرید کرده‌اند و ۸۰ هزار خانوار نیز با ثبت‌نام در سامانه مسکن‌مهر، در رزرو قرار گرفته‌اند اما تاکنون فقط ۵۰ هزار نفر از پیش‌خریداران آورده ‌نقدی‌شان را متناسب با متن قرارداد، پرداخت کرده‌اند طوری که امتیاز ۳۰ هزار پیش‌خریدار بدهکار در صورتی که تا پایان اردیبهشت‌ماه، مانده بدهی‌ را پرداخت نکنند حذف می‌شود و نفرات موجود در صف رزرو جایگزین آنها خواهند شد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس درباره تعیین مهلت پرداخت بدهی پیش‌خریداران به «دنیا‌ی‌اقتصاد» گفت: تاکنون ۸۰ هزار نفر در پروژه در حال ساخت مسکن‌مهر پردیس، تایید شرایط شده‌اند و به عنوان متقاضی واجدشرایط در سامانه پیش‌خرید، جانمایی شده‌اند که از این تعداد، ۵۰ هزار نفر متناسب با زمان‌‌بندی تعریف‌شده، آورده‌نقدی را واریز کرده‌اند و ۳۰ هزار نفر مابقی، به رغم گذشت ۶ ماه از زمان ثبت‌نام، این پروژه را بابت تزریق مالی معطل گذاشته‌اند. مهدی هدایت تاکید کرد: با توجه به اینکه ۸۰ هزار نفر در نوبت رزرو قرار دارند و باید سری آخر مسکن‌مهر کاملا بصورت عادلانه واگذار شود، تصمیم گرفته‌ایم بعد از تعیین مهلت یک‌ماهه، بدهکاران را از پروژه حذف و افراد در صف انتظار را جایگزین آنها کنیم.

مدير عامل پرديس تصريح كرد: پيشخريداران پروژه كوزو بايد تا پايان ارديبهشت حداقل ۱۴ ميليون تومان پرداخت كنند، پيشخريداران درهبهشت نيز بايد حداقل ۲۰ ميليون تومان و پيشخريداران فاز۵ هم بايد حداقل ۱۶ ميليون تومان تا قبل از خردادماه واريز كنند در غيراينصورت امتياز اين افراد از سامانه حذف خواهد شد. به گزارش دنياياقتصاد شركت عمران شهر جديد پرديس فروردين ماه امسال، اسامي ۳۰ هزار پيشخريد در بدهكار را در سامانه مسكنمعلق كرد طوري كه اين افراد در مراجعه اينترنتي به سامانه براي پيگيري وضعيتشان، متوجه حذف اسمشان در سامانه شدند. مدير عامل پرديس در اين باره تصريح كرد: اسم بدهكاران در صورت تسويهحساب، مجدد به سامانه برميگردد.