کی روش: رحمتی بازنشستگی خود را اعلام کرد

به گزارشافکارنیوز،در ادامه این نشست کی‌روش درباره صحبت با مجیدی برای بازگشت به تیم ملی، گفت: من اطلاعی در این باره ندارم. مجیدی زمانی از طرف من به تیم ملی دعوت شده بود که ناگهان اعلام بازنشستگی خود را از فوتبال حرفه‌ای اعلام کرد وظیفه من نیست که بخواهم عقیده یک بازیکن را تغییر بدهم و یا او را متقاعد کنم که به تیم ملی بیاید. وظیفه من این است که ضمانت کنم آماده‌ترین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کرده‌اند که نسبت به تیم ملی شما متعهد هستند.

وی ادامه داد: آیا شما فکر می‌کنید وظیفه سرمربی این است که برای بازگشت به بازیکنی با او مذاکره کند، باز هم تکرار می‌کنم که این موضوع وظیفه من نیست من با انجام دادن اینکه بهترین بازیکنان را دعوت کنم به آنها احترام می‌گذارم و این نشان می‌دهد که من برای آنها ارزش قائلم و آنها هم برای تیم ملی خواهند جنگید.

سرمربی تیم ملی بار دیگر درباره انتقادهایی که از او صورت می‌گیرد، یادآور شد: همانطور که پیش از این گفتم ما با ذهن باز انتقادات مثبت را خواهیم پذیرفت ممکن است برخی از افراد از من خوششان نیاید اما به هرحال وظیفه من این است که به انتقادات مثبت گوش بدهم.

وی افزود: فکر نمی‌کنم اگر ۲۰ نفر با یکدیگر هم‌عقیده باشند دستاوردی بدست آید باید نظرات مختلفی وجود داشته باشد اینگونه موفق‌تر خواهیم بود. باز هم تاکید می‌کنم من مشکلی با انتقادات ندارم و از اینکه از کارم در تیم ملی انتقاد شود، مشکلی ندارم اما مهم این است که این انتقادات درست باشد و وقتی اینگونه باشد وظیفه من این است که به آنها گوش بدهم. در حال حاضر در ۳ بازی آینده وظیفه ماست که به فکر تیم ملی باشیم.

کی‌روش در مورد اینکه چرا با مربیان جلساتی را برگزار نمی‌کند و تعاملات بین او و مربیان لیگ برتر در چه زمینه‌ای است، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از آن تعاملی که شما مطرح می‌کنید رابطه حرفه‌ای است که باید بین مربیان وجود داشته باشد در جلسه‌ای که با مربیان لیگ برتر داشتیم متوجه نقطه نظرات آنها شدیم دلیل برگزاری آن جلسه نیز این بودکه به من کمک کند درک بهتری از شرایط و آینده فوتبال ایران داشته باشم. بعد از آن وظیفه من بود که با توجه به نظرات مربیان و دانش و تجربه خودم به جمع‌بندی برسم و یک بسته کامل را آماده کنیم که رو به جلو حرکت کنیم.

وی افزود: هیچ شکی نیست که بسیاری از این مسائل و سوء تفاهم‌هایی که به وجود آمده به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برمی‌گردد متاسفانه مربیانی که از بیرون به تیم ملی نگاه می‌کنند شرایط سختی داریم تا هماهنگ شویم با توجه به بازی‌های داخلی و تقویم فیفا شرایط دشواری برای برنامه‌ریزی داریم. ما بازی‌های مختلفی در رده‌های گوناگون داریم شما همین فصل آینده را نگاه کنید که برنامه‌ریزی فیفا و AFC تداخلات زیادی دارد و شرایط را سخت می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به همزمانی دیدار پلی‌آف مقابل آمریکا و مقدماتی جام ملت‌ها مقابل تایلند، گفت: ‌ ببینید اگر ما به دور پایانی پلی‌آف راه یابیم و فرض کنیم قرار است با پاراگوئه بازی داشته باشیم دقیقا همزمان با روزی می‌شود که قرار است با تایلند در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا بازی کنیم. اگر این اتفاق افتاد، مربیان باید بدانند که تقصیر دست‌اندرکاران تیم ملی نیست این به‌خاطر مشکلات آسیا و برنامه‌ریزی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا است که گریبانگیر ما شده است.

وی ادامه داد: ‌ شما باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید بازی مهم ما مقابل ازبکستان در چه تاریخی برگزار شد؟ این بازی در روزی بود که بازی‌های دوستانه برگزار می‌شود و طبق قانون تنها ۴۸ ساعت پیش از این بازی بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند. فکر می‌کنید فیفا برای سایر بازی‌ها همچون دیدار انگلیس و آلمان و یا فرانسه و ایتالیا چنین روزی را انتخاب می‌کند؟ آیا آنها این کار را می‌کنند.

کی‌روش تاکید کرد: من دیگر نمی‌توانم بیشتر در این باره صحبت کنم، زیرا ممکن است من را از بازی کنار بگذارند اما وظیفه شماست که ببینید چرا بازی حساس ما با ازبکستان در روز بازی دوستانه برگزار می‌شود. دژاگه و قوچان‌نژاد ۴۸ ساعت قبل از این بازی در اروپا بازی داشتند آیا این بازی جوانمردانه است؟ ‌آیا شرایط مساوی برای برد تمامی تیم‌ها رعایت شده است؟ آیا من فقط باید خودم در این موضوع بجنگم؟ ‌

وی تصریح کرد: شما باید کمک کنید و واقعیت این است که برای رسیدن به جام جهانی درون زمین و بیرون زمین همه باید به تعهدات خود پایبند باشند و یکدل باشیم. یک سری مطالب خواندم که اعلام شده بود در نیمه دوم بازی در مقابل ازبکستان، اشکان دژاگه خسته بود، ۱۰۰درصد اینگونه است زیرا او چند روز پیش از این دیدار در یک قاره دیگر بازی کرده و حالا باید در تیم ملی بازی کند.



به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد برگزاری لیگ برتر گفت: سؤال شما این است که ما باید دست به دست یکدیگر دهیم تا برای برنامه لیگ ایران و تیم ملی به یک هماهنگی برسیم. ایجاد این هماهنگی بسیار سخت است بهترین راه‌حل برای این هماهنگی چه چیزی می‌تواند باشد؟ کی‌روش دو سال پیش اعلام کرد باید یک لیگ خوب و یک جام حذفی خوب داشته باشیم و پیشنهادش برای این اتفاق برگزاری لیگ با ۱۶ تیم و برگزاری منظم جام‌حذفی بود اما دیدید که علیه من جنگی به پا شد.


وی افزود: در تصمیم‌گیری‌هایی که گرفته شد و صحبت‌هایی که کردند در نهایت گفتند جام حذفی نباید باشد سپس تغییر نظر دادم و جام حذفی را برگزار کردم. هر کس چیزی می‌گفت و هر اتفاقی که می‌افتاد همه اعلام می‌کردند این مشکلات باعثش کی‌روش است دیدید که در این شرایط جام حذفی انجام شد و چه مشکلاتی در تقویم به وجود آمد. یک تیم ۱۸ روز بازی انجام نمی‌داد و تیمی مثل سپاهان مجبور بود هر سه روز یا چهار ‌روز یک بار به میدان برود.

سرمربی تیم ملی تأکید کرد: در اینجا باز هم جنگ علیه کی‌روش به راه افتاد و هر کسی می‌گفت این فشردگی مسابقات به دلیل نظرات کی‌روش است هیچ کس اعلام نکرد که دلیل این اتفاق برگزاری لیگ ۱۸ تیمی است.

تمامی این اتفاقات می‌افتاد و تمامی تقصیرات را به کی‌روش ربط می‌دادند من همین جا به شما اعلام می‌کنم بدون هیچ شکی ایمان دارم حداقل در پلی‌آف حضور خواهیم داشت حتی اعتقاد دارم شانسمان برای صعود مستقیم به جام‌جهانی در اختیار خودمان است و می‌توانیم به این عنوان نیز برسیم. اگر نظر من را می‌خواهید معتقد هستم باید لیگ را با ۱۶ تیم برگزار کنیم و جام حذفی را به صورت منظم کنار آن داشته باشیم.

این نظر مردی است که ۳۳ سال تجربه بین‌المللی دارد و در قاره‌‌های مختلف فعالیت کردم. من چهار بار نیز تجربه حضور در جام جهانی را دارم که یا به صحبت‌هایم توجه می‌کنید و یا اینکه توجه نخواهید کرد.

کی‌روش در مورد مسئله مهدی رحمتی عنوان کرد: هنوز نمی‌دانم چرا داریم در این ارتباط بحثمی‌کنیم چیزی که من از آن مطلع هستم این است که این بازیکن بازنشستگی خود را از مسابقات ملی اعلام کرده است. همانطور که شما نمی‌خواهید متضرر شوید من نیز نمی‌خواهم روی شایعات حساب کنم و مسئله‌ای را تکرار نمایم وظیفه‌ام این است که به بازیکنانی که تا پایان حاضر هستند برای تیم ملی بجنگند احترام بگذارم تا پایان این کار را انجام خواهم داد.

وی تأکید کرد: من به عنوان مربی تیم ملی فکر میکنید زمانی که تنها هستم آیا باید به بازیکنانی فکر کنم که تا پایان میخواهد برای تیم ملی در خط مقدم بجنگند و یا به نفراتی بیندیشد که یک روز حاضر به حضور در تیم ملی هستند و فردا چنین چیزی را نمیخواهم چرا در این ارتباط بحثی میکنید راجعبه نفراتی باید حرف بزنیم که برای تیم ملی اشک میریزند و فریاد میزنند باید از این نفرات در صفحه اول روزنامههایتان بنویسید و حرف بزنید بازیکنانی که میخواهند برای تیم ملی بجنگند و صحبت در مورد سایر نفرات را نیز به سطل زبالهها قرار دهید.