دست و دلبازی های سارکوزی برای اوباما

به گزارش افکارنیوز، به نوشته روزنامه گاردین، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه و همسرش کارلا برونی در سال ۲۰۱۱ روابط بسیار نزدیکی با خانواده باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا داشتند.

سارکوزی بیش از ۴۱ هزار دلار(۲۶ هزار پوند) به اوباما هدیه داد که همین امر وی را به عنوان اولین " هدیه دهنده خارجی " به خانواده اوباما تبدیل کرد.

اسناد منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه فرانسه نشان می‌دهد، سارکوزی هدایایی از جمله وسایل بازی گلف، کیف‌های مسافرتی، لوسترهای نفیس، صابون و عطر به خانواده اوباما هدیه داده است.

در میان این هدایا می‌توان به کیف وسایل گلف مارک " هرمس " به ارزش ۷۷۵۰ دلار، دو آباژور " باکارا " با پایه‌های نقره به ارزش ۵۵۰۰ دلار، دو مجسمه کریستال گلف باز، یک کیف چرم سیاه مارک " لوئیس ویتون "، حوله حمام زنانه و مردانه کریستین دیور و کیف زنانه چرم سیاه مارک دیور اشاره کرد.

سارکوزی همچین به اوباما یک مجسمه کریستال از اسب اسکندر کبیر، یک پیراهن مردانه مارک لاکوست و هدایای دیگر داده است. اغلب این هدایا طبق قانون آمریکا باید به آرشیو ملی این کشور تحویل داده شود.

اگر چه نام سازکوزی در سال ۲۰۱۱ به عنوان " افرادی که بیشترین هدیه را به آمریکا داده‌اند " ثبت شد، اما مایکل مورل، معاون رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در سال ۲۰۱۱ غیر معمول‌ترین هدیه را از فردی که هویت آن فاش نشد، دریافت کرد: یک قلیان نقره به ارزش ۱۵۰۰ دلار.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز در سال ۲۰۱۱ هدایای چندان بدی دریافت نکرد.

وی یک کاسه نقره به ارزش ۳۴۰۰ دلار، یک سکه طلا به قیمت ۷۴۲۵ دلار، یک روسری ابریشم از سلطان عمان، یک رشته مروارید به ارزش ۳۲۰۰ دلار از مقام‌های ارشد چین و آثار هنری تاجیکستان به ارزش ۲۸۵۰ را دریافت کرد.

گرانقیمتترین هدیهای که کلینتون دریافت کرد یک گردنبند زمرد و الماس به ارزش ۷۸۳۴ دلار از بانوی اول زیمبابوه بود.