رضایی: هر استان را یک ایالت می کنم

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی ضمن تاکید بر اینکه اولویت های اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت نشده است افزود: اجرای درست این اصل می تواند حضور واقعی مردم در عرصه اقتصاد را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی بند الف که شامل آزاد سازی اقتصاد و مشارکت مردم در اقتصاد است مهمتر از بندهای دیگر است اظهار داشت: ولی متاسفانه بیشتر به بندهای دیگر که خصوصی سازی بوده توجه شده است.

رضایی گفت: نفت و گاز دو سرمایه بزرگی برای ما بوده، مشروط به اینکه به چشم سرمایه به آن نگاه کنیم.

فراوردهای نفتی باید جایگزین خام فروشی شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید تولید فراوردهای نفتی را جایگزین خام فروشی کنیم اظهار داشت: به این ترتیب نفت خام را تبدیل به سرمایه می کنیم و به این ترتیب نفت مسیر طبیعی خود را طی می کند.

رضایی در بخش دیگری با اشاره به حوادثبعد از انتخابات ۸۸ ضمن بیان اینکه اعتراض کردن رکن دوم مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: این امر مشروط به این است که در چارچوب قانون صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی هم شامل مشارکت و هم اعتراض کردن می شود ادامه داد: ولی باید اعتراض در چارچوب قانون باشد.

موسوی و کروبی نپذیرفتند تا از طریق شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کنند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر معترضان بعد از انتخابات ۸۸ در چارچوب قانون اعتراضات خود را پیگیری می کردند ما هیچ گاه شاهد حوادثناگوار سال ۸۸ نبودیم و مشکلی نیز بوجود نمی آمد.

رضایی در رابطه بعد از انتخابات سال ۸۸ با موسوی و کروبی نیز افزود: شورای نگهبان بعد از انتخابات ما سه نفر را دعوت کرد و بعد از جلسه من با آقای میر حسین موسوی و کروبی تماس گرفتم و گفتم جلسه خوبی بود و شما هم بهتر است شکایت خود را به شورای نگهبان بکنید که آنها نهایتا نپذیرفتند.

صنایع هدفمند، مرتبط با معدن و کشاورزی را وارد شاهرود می کنیم

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالقوه شهرستان شاهرود تصریح کرد: ما این شهرستان را تبدیل به قطب کشاورزی و معدنی خواهیم کرد و صنایع هدفمند که مرتبط با معدن و کشاورزی باشد را وارد این شهرستان می کنیم.

رضایی ضمن بیان اینکه اگر صنایع مرتبط وارد شهرستان شاهرود شود هیچگاه شهرک صنعتی آن دچار این سرنوشت که با آن مواجهه هستیم نمی شویم، افزود: زیرا صنایع مرتبط از سود دهی بالایی برخوردار بوده و در شرایط سخت تحریم های اقتصادی هم می تواند کارخانجات روی پای خودی ایستاده و به ورشکستگی دچار نشود.

فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در حد یک اسم است

وی در رابطه با جایگاه استان سمنان در نظام فدرالی مطرح شده از طرف ایشان گفت: در نظام فدرال اقتصادی یا ایالت ها، کل استان سمنان به یک ایالت تبدیل می شود، و شاهرود به عنوان یک ولایت می تواند با اختیارات تعریف شده باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه افزود: در حال حاضر فرمانداري ويژه شهرستان شاهرود در حد يک اسم است که هيچ چارچوب روشني ندارد در حالي که در طرح ايالت ها، شاهرود با اختيارات روشني مي تواند در اقتصاد روي پاي خود ايستاده و تصميم گيري کلان در سطح کشور داشته باشد.