به ایران آمدم تا سطح بازیکنان بالا رود

به گزارش افکارنیوز، کارلوس کی‌روش در ادامه این نشست خبری تصریح کرد: چندی پیش مطلبی را ریسک کردم و گفتم و اظهار داشتم برخی بازیکنان تمارض و وقت‌کشی می‌کنند. خیلی افراد بعد از این حرف‌ها به من حمله کردند. از شما می‌پرسم آیا وضعیت تمارض و دایو کردن بازیکنان در ۸ ماه گذشته بهتر نشده است؟ فکر می‌کنم در ۶ ماه گذشته بازیکنان کمتری این کار را انجام داده و تمارض کردند. وضعیت عالی نشده است اما رو به رشد بوده به خاطر آنکه یک نفر شهامت داشت تا در موردش حرف بزند و دستش را در آتش برد. کسی هم باید شهامت داشته باشد و بگوید لیگ ایران باید ۱۶ تیم داشته باشد بعد از آن خواهید دید که در دو سه سال بعد وضع فوتبال بهتر می‌شود.

کی‌روش در مورد دعوت از بازیکنان جوان گفت: تعدادی بازیکنان جوان به اردو دعوت می‌کنیم همانطور که در گذشته این کار را کردیم. یعقوب کریمی، محسن مسلمان، آرش افشین، رضا حقیقی، احساس حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد را به اردو دعوت می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه وضعیت بازیکنان استقلال چه خواهد شد، گفت: من بازیکنان این تیم را به تیم ملی دعوت می‌کنم ولی نمی‌دانم آنها در اردو حضور پیدا خواهندکرد یا نه. دیدگاه رسمی من این است که متوجه اهمیت لیگ قهرمانان آسیا هستم و حساسیت آن را درک می‌کنم. با این حال در مورد حضور بازیکنان استقلال تصمیم‌گیری را به مسئولان این باشگاه واگذار می‌کنم اما اگر بازیکنان استقلال به اردو بیایند بسیار خوشحال می‌شوم. فکر می‌کنم بازیکنان استقلال اگر بیایند بهترین اتفاق برای فوتبال ایران رخ می‌دهد.

وی افزود: معتقدم اولویت اول و بالاترین اولویت فوتبال ملی است. هر چند اگر بازیکنان استقلال هم نیایند این مسئله را درک می‌کنم. با این حال خوشحال خواهم بود که اگر آنها در اردو حاضر شوند.

کارلوس کی‌روش در ادامه عنوان کرد: من اشاره‌ای به سرمربی انگلیس و اسپانیا دارم آنها رونالدو و یا ژاوی را در اختیار می‌گیرند در حالی که پیش از آن بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خود بازی کرده بودند. فکر می‌کنید آنها دغدغه بازی رونالدو را دارند؟ به او استراحت می‌دهند شما انصاری فرد و حاج صفی را که با نفت آبادان و گهر بازی دارند، در نظر بگیرید و من آنها را برای بازی با کره جنوبی خواهم خواست. وظیفه من این است که به آنها تمرین بدهم.

وی افزود: باید اطلاع‌رسانی دقیقی انجام بگیرد تا تمامی اذهان عمومی متوجه شوند که چرا چنین برنامه‌ریزی را انجام می‌‌دهد. شما یک قطار را در اروپا در نظر بگیرید که قلب آن لکوموتیو است که باشگاه‌ها تشخیص می‌دهد درحالی که در ایران این نقش برعهده فدراسیون است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم افراد را توجیه کنید. برخی صحبت‌ها مطرح می‌شود که افراد مطلع نیستند ما اگر به پلی‌آف راه پیدا کنیم برخی می‌گویند که چرا کی‌روش اردوهای بلند مدت در نظر می‌گیرد. یک حقیقت بگویم که اروگوئه هر هفته در لیگ‌های اسپانیا و پرتغال بازی می‌کنند اما بازیکنان ما چه، ‌بازیکنان ما مقابل نفت، گهر، نفت آبادان و آلومینیوم بازی می‌کنند. آیا فکر می‌کنید‌بازیکنان ما آمادگی بازیکنان اروگوئه را دارند؟ ‌باید بگویم که اینگونه نیست.

وی افزود‌: من به تیم ملی آمدم تا سطح بازیکنان را بالا ببرم. کفاشیان من را به ایران آورد تا بتوانم سطح بازیکنان را افزایش بدهم. خواهش می‌کنم این پیغام را به همه برسانید. دلیلی ندارد که من در هتل بازیکنان باشم ترجیح می دهم در خانه بمانم. ضمانت قرارداد من طبق روزهایی نیست که به اردو می‌روم این موضوع باید جا بیفتد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان این نشست درباره بارزیکنان دورگهای که میتوانند تیم ملی را همراهی کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارک قوچانینژاد، دانیال داوری و امید نظری آماده است و همچنین شجاعی هم در لیست ما حضور دارند. حال نمیدانیم در چه روز و تاریخی میتوانیم در تیم ملی حاضر شوم.