به گزارش افکارنیوز، مدیر رادیو ایران گفت: «جمعه ایرانی» مثل سابق تولید و پخش خواهد شد. نمی‌دانم این برنامه چه مشکلی دارد؛ هر برنامه‌ای یک چرخه‌ی اولیه تا پخش دارد و پس از تولید و نظارت، پخش می‌شود. این چرخه‌ی برنامه‌سازی است، نه برای امروز است و نه قانون جدیدی که ما آن را تصویب کرده باشیم.

او با تاکید بر اینکه هیچ مشکل خاصی برای «جمعه ایرانی» که جدیدا به وجود آمده باشد، نداریم و «جمعه ایرانی» با همان روشی که از قدیم داشته است، ادامه می‌دهد، ادامه داد: هر چه که سال گذشته انجام می‌شده است، اکنون نیز ادامه دارد و طبق همان روال پیش‌ می‌رود.


مدیر رادیو ایران در عین حال افزود: نظارت اضافه‌ای نسبت به این برنامه‌ اعمال نشده است. به هر حال رادیو یک واحد نظارت دارد و هر برنامه‌ای که تولید می‌شود از سیستم اتوماسیون نظارت می‌گذرد و سپس پخش می‌شود؛ روندی که از قبل وجود داشته است.

شیخ‌محمدی همچنین تاکید کرد: هیچ تغییری در قبال «جمعه ایرانی» که نسبت به سال گذشته تولید می‌شد، حاصل نشده است، «جمعه ایرانی» ادامه خواهد داشت و هیچ مشکلی برای آن وجود نخواهد داشت.

*** اشکالی ندارد اگر سعید توکل نتواند تهیه‌کنندگی جمعه ایرانی را ادامه دهد

او با اشاره به اینکه «جمعه ایرانی» حاصل کار یک تیم ۴۰ نفره است، گفت: یکی از عوامل این تیم برنامه‌ساز نیز تهیه‌کننده و سردبیر آن سعید توکل است. اشکالی ندارد اگر سعید توکل نتواند تهیه‌کنندگی این کار را ادامه دهد. اگر روزی گفت نمی‌توانم کار کنم، فرد دیگری آن برنامه‌ را اداره می‌کند. در نتیجه این به معنای تعطیلی «جمعه ایرانی» نیست.

شیخ محمدی در عین حال افزود: ما با بخش نظارت هیچ مشکلی نداریم و هیچ قصدی برای تعطیل کردن «جمعه ایرانی» نداشته‌ایم.


*** لزوم حفظ و حمایت از برنامه‌های قدیمی رادیو

مدیر رادیو ایران همچنین درباره‌ی لزوم حفظ برنامه‌های قدیمی در رادیو گفت: زمانی‌ که سه سال پیش به رادیو ایران آمدم بسیاری از برنامه‌های قدیمی که خاطره‌انگیز بود را به جدول پخش برنامه‌های قدیمی رادیو برگرداندم. از جمله‌ی این برنامه‌ها «شب بخیر کوچولو» بود که هشت سال تعطیل بود.

او همچنین به برنامه‌ی «فرهنگ مردم» اشاره کرد که بسیار خاطره‌انگیز بوده است و گفت: فرهنگ مردم را نیز که به کل فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کشورمان می‌پرداخت، احیاء کردیم و از حالت آرشیوی که پخش می‌شد درآوردیم و مجددا آن را تولید می‌کنیم.

شیخ محمدی در عین حال افزود: بسیاری از برنامه‌ها از جمله «راه شب» را نیز که یک قالب کلی داشت و درهم برهم شده بود، به همان شکل و ساختار قدیمی خاطره‌انگیز خودش برگرداندیم. همچنین برنامه‌ی «خانه و خانواده» را نیز با ساختار قدیمی خاطره‌انگیز پخش می‌کنیم.

او در پایان گفتگوی‌اش با تاکید بر اینکه برنامه‌های قدیمی رادیو را حمایت می‌کند، گفت: به برنامه‌ای همچون «جمعه ایرانی» که از قدیم با نام «صبح جمعه با شما» به روی آنتن می‌رفت کمک کردیم که به راه خودش با قوت ادامه دهد. رادیو ایران برنامه‌های قدیمی خود را حفظ کرده است؛ از جمله آن می‌توان به برنامه‌ی دیگری چون «مشاعره» اشاره کرد که اکنون با شکل جدید و با اجرای امیر نوری ساخته می‌شود.

حمید شیخ محمدی همچنین از احیای برنامه‌ی قدیمی که مربوط به سخنرانی‌ها بود خبر داد و گفت: بخش مربوط به سخنرانی‌ها را که از گذشته در باکس رادیو ایران بود نیز احیا کردیم و هر آنچه لازم بود برای احیاء، حفظ، اصلاح و تقویت برنامه‌های قدیمی جان‌دار و نوستالژیک انجام داده‌ایم.

*** به هر حال رادیو شرایطش با تلویزیون متفاوت است

شیخ محمدی در بخش دیگری از گفتوگوی خود دربارهی بودجهی رادیو و اینکه آیا مشکلی برای آن تاکنون به وجود آمده است یا خیر؟ گفت: البته صرفهجوییهایی که لازم است صورت گرفته است اما مشکل خاصی برای رادیو وجود نداشته است. به هر حال رادیو شرایطش با تلویزیون متفاوت است.