اگر نفر اول انتخابات نشوم کناره‌گیری می‌کنم

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر عصر امروز در جمع مردم این شهر در مسجد الهادی(ع) رشت با بیان اینکه وضعیت شاخص عمومی کشور نرمال و معمولی نیست، اظهار کرد: اصلاح این وضعیت نیار به تدبیر و برنامه‌ریزی دارد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در خرداد امسال، افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید باهم هم‌افزایی داشته باشند و مردم و مسئولان تلاش کنند، هیچکدام از این انتخابات تحت‌الشعاع همدیگر قرار نگیرند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، نتیجه انتخابات محلی را سبب توسعه شهری و روستایی دانست و تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهم است.

*ارتباط ضریب حضور مردم در انتخابات با ضریب امنیت ملی

وی، ضریب حضور مردم در انتخابات را با ضریب امنیتی ملی در ارتباط خواند و گفت: میزان حضور و نوع انتخابات بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم دولت آینده نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته باشد و قوی باشد.

باهنر، با اشاره به اینکه این موج باید به عمق جامعه گسترش یابد، ادامه داد: فرد منتخب باید دولتی تشکیل دهد که مشکلات دولت فعلی را نداشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شناخت نقص‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت را از نکات بسیار مهم ذکر کرد و افزود: در مدت سی سال انقلاب اسلامی همواره تهدیدها وجود داشت و باید تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

*شاگرد اولی احمدی‌نژاد در پرکاری


وی به نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و یادآور شد: دولت احمدی‌نژاد از نظر پرکاری در بین دولت‌های گذشته رکورددار بوده و در این زمینه شاگرد اول است.

باهنر، خدمت دولت به مردم را خالصانه و با حرص و ولع خواند و اذعان کرد: ساده‌زیستی دولت احمدی‌نژاد از دیگر ویژگی‌ مثبت آن است.

وی، شجاعت دولت در بیان مسائل و زنده کردن گفتمان امام راحل را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: احمدی‌نژاد در محافل خصوصی و بیرونی شجاع و در برخی نقاط بی‌باک بود که گاهی این بی‌باکی بدون خرد بود.

*ضعف نقدنپذیری دولت احمدی‌نژاد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با بیان نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد: استفاده نکردن از خردجمعی و نقدنپذیری دولت از نقاط ضعف آن است.

وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد برخی نقدها از طرف نزدیکان خود را تحمل نمی‌کرد که گاهی خشم منجر به عزل می‌شد.

باهنر، از بین رفتن ساختارهای اجرایی کشور مانند سازمان برنامه و بودجه، شورای عالی پول و اعتبار و… را از دیگر نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: از بین رفتن ساختارهای اجرایی، کشور را با مشکل مواجه کرد و گرفتاری به وجود آمد.

*احمدی‌نژاد گفت ژنرال نمی‌خواهم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه سابقه رفاقت ۲۰ ساله با احمدی نژاد دارم، اذعان کرد: در اوایل شکل‌گیری دولت احمدی‌نژاد به او پیشنهاد دادم که از نیروهای اصولگرا و مدیر در دولت استفاده کند اما احمدی‌نژاد گفت که من ژنرال نمی‌خواهم.

وی افزود: در دولت احمدی‌نژاد هرکس می‌خواست رشد کند، مورد غضب قرار می‌گرفت و نداشتن یک سیاست راهبردی در مسایل داخلی و سیاست خارجی از نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد بود.

باهنر، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را نقشه راهبردی کشور نام برد و تصریح کرد: نبود سیاست راهبردی در کشور گرفتاری ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت آینده باید نقاط ضعف را جبران کند، اذعان کرد: انتخاب فرد موردنظر بسیار حساس است.

*انتخابات سه قطبی است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، انتخابات را سه قطبی خواند و خاطرنشان کرد: یک قطب اصلاح‌طلبان که حتماً وارد صحنه انتخابات می‌شوند، یک قطب احمدی‌نژاد و اطرافیانش و قطب سوم نیز اصولگرایان هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان یک شهروند می‌تواند، کاندیدا داشته باشد، متذکر شد: رئیس جمهور حق ندارد در سفرهای استانی از تریبون و امکانات دولتی به نفع یک کاندیدا استفاده کند و این اقدام تخلف است.

باهنر، تعداد کاندیداهای اصولگرا را زیاد خواند و گفت: بنده، آل‌اسحاق و متکی جزو ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری هستیم و عده‌ای نیز مستقل و با جبهه پایداری وارد انتخابات می‌شوند.

*کاندیداهای انتخاباتی قبل از ثبت‌نام به جمع‌بندی برسند

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم اصولگرایان کاندیداهای خود را انتخاب کنند، اذعان کرد: باید قبل از ثبت‌نام به نظر واحد برسیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر در نخستین نظرسنجی‌ها نفر اول انتخابات نشوم، کناره‌گیری کرده و از نفر دوم حمایت می‌کنم.

وی، انتخاب یک اصولگرا را مهم دانست و اذعان کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید قبل از ثبتنام به جمعبندی برسند.