به گزارش افکارنیوز؛ ‌ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسمی پس از دریافت نشان طلای این شهر واقع در جنوب ایتالیا اعلام کرد از اینکه شهروند ناپل است به خود افتخار می کند. عباس گفت: این موضوع موجب تقویت دوستی تاریخی میان مردم دو کشور و نیز تقویت روابط فرهنگی و تجاری میان شهر نایل و نابلس(واقع در شمال کرانه باختری) خواهد شد. این دو شهر خواهر خوانده هستند.

وی افزود: امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم جشن خواهرخواندگی این شهر و بخش شرقی بیت المقدس را که پایتخت دولت آتی فلسطینی است جشن بگیریم. شهردار ناپل نیز به همین مناسبت ابراز امیدواری کرد ناپل بتواند آغازگر روند صلح برای سرزمین های فلسطینی باشد و گفت: ما جامعه فلسطینی و جامعه یهودی را برادر می دانیم و می خواهیم این مردم در صلح زندگی کنند. ناپل شهر صلح است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از حمایت ایتالیا و رای موافق این کشور در خصوص عضویت ناظر فلسطین(غیر عضو) در سازمان ملل قدردانی کرد. وی افزود: ملت فلسطین هرگز حمایت ایتالیا طی سال های اخیر را فراموش نخواهد کرد.

عباس خاطر نشان کرد :ما مي دانيم که ايتاليا از روند صلح حمايت مي کند و آمريکا نيز در اين مورد قاطع است. بهتر است اسراييل نيز از اين فرصت که ممکن است در آينده پيش نيايد، بهره ببرد. ما براي صلح واقعي و براي اينکه اسراييل نيز بتواند در صلح و امنيت زندگي کند،تلاش مي کنيم.