ابوترابی‌فرد: حرفی در مورد خواب آیت‌الله بهجت نزدم

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز شنبه در یک نشست پرسش و پاسخ در دانشگاه علم و صنعت تهران اظهار داشت: راهبرد نظام در حوزه سیاست خارجی مشخص است و برای رسیدن به این راهبرد، باید به مولفه افزایش سطح اقتدار ملی توجه شود.

وی افزود: مهم‌ترین حوزه برای افزایش اقتدار ملی موضوع اقتدار اقتصادی است و غرب نوک پیکان تهاجم خود را در این موضوع قرار داده است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: با افزایش مولفه اقتدار اقتصادی، سطح رضایت‌مندی و همبستگی ملی ارتقا می یابد، همچنین موضوع دیپلماسی فعال در عرصه جهانی از مواردی است که باید به آن توجه کنیم تا بتوانیم با یک دیپلماسی فعال از منافع ملی‌ در دنیا دفاع کنیم.

وی افزود: باید با انضباط مالی و مدیریت هزینه و ایجاد توازن بین بخش‌های حاکمیتی نظام، هزینه‌های دولت را کاهش داد و وظایف غیرحاکمیتی دولت را به بخش خصوصی واگذار کرد چرا که برآیند این اتفاقات، هزینه‌های جاری کشور را کاهش می‌دهد.

ابوترابی‌فرد گفت: باید در حوزه اقتصاد بر مقوله تولید ملی متمرکز و با استفاده از این مقوله، به رشد اقتصادی و افزایش پول ملی برسیم.

وی ادامه داد: کشور از زیرساخت و ظرفیت‌های مناسبی به لحاظ منابع، امکانات، و توان نیروی انسانی برخوردار است و نیروهای اجرایی کارآزموده و کارآمد نیز در کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید میزان وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم و شرایط را برای تولید و ارتقای سطح مشارکت بخش خصوصی در این حوزه تسهیل کنیم.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالی در رابطه با رژیم صهیونیستی گفت: در رابطه با رژیم صهیونیستی، موضع نظام مشخص است و باید براساس آن حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: به نظر بنده قانون هدفمندی یارانه‌ها از یک هماهنگی و کارآمدی مناسبی برخوردار است و اگر همانگونه که در قانون پیش بینی شده بود، اجرا می‌شد، وضع کنونی در کشور حاکم نمی‌شد.

ابوترابی فرد ادامه داد: قطعا اجرای مرحله دوم هدفمندی نیازمند ثبات در متغیرهای کلان اقتصادی مانند ثبات در تورم، نرخ ارز و ارزش پول ملی است و قطعا تا رسیدن به این اهداف و تثبیت این متغیرها، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها منطقی به نظر نمی رسد.

وی در ادامه گفت: رویکرد دولت باید به صورت برنامه‌ای و بلندمدت باشد و توجه به اهداف کلان و اسناد بالادستی نیاز کلیدی امروز و فردای دولتمردان است و این موضوع باید به عنوان شعار عملیاتی و مهم در مسیر اداره کشور مطرح باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: شایسته‌سالاری باید از اولویت‌های مهم دولت آینده باشد، مبنای استفاده از نیروها در بدنه اجرایی کشور، معطوف به شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای مومن و ولایت‌مدار است. نایب رئیس مجلس گفت: امروز کشور نیازمند مدیرانی است که در کنار داشتن این خصیصه‌ها، دارای روح جهادی در تصمیمات مدیریتی باشند و با توجه به این الگو می‌توان در دولت آینده از همه نیروهای موجود، با گرایش‌ها و نظریات مختلف استفاده کرد.

ابوترابی فرد در پاسخ به سوالی در مورد مسائل مطرح شده در مورد توصیه آیتالله بهجت برای کاندیداتوری به وی در خواب گفت: نسبت دادن صحبتهایی در این رابطه به بنده، از مصادیق بداخلاقی است و من یاد ندارم که هیچ حرفی در این رابطه زده باشم و این ادعا که بنده آیتالله بهجت را در خواب دیدهام نادرست است.