به گزارش افکارنیوز، با حضور مسئولان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی، کارگروه دام سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون سیاسی‌‌‌ امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان امشب در جلسه کارگروه دام که با حضور دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی و مسئولان دامپزشکی خراسان جنوبی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: خروج دام زنده از سیستان و بلوچستان ممنوع است.

رجبعلی شیخ‌زاده گفت: صنعت کشتارگاهی سیستان و بلوچستان هم‌اکنون ۱۵ درصد فعال است و سالانه حدود ۷۰۰ هزار رأس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود.

وی افزود: به دنبال ورود دام زنده به استان، صنایع کشتارگاهی، بسته‌بندی استان نیز فعال و سبب ایجاد اشتغال بسیاری برای جوانان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: واردات دام زنده، صنایع چرم استان را نیز فعال کرده که آن نیز سهمی از اشتغال ایجاد شده در استان را به خود اختصاص داده است.

شیخ‌زاده بیان داشت: در ایامی مانند عید قربان، دام سبک از خراسان رضوی و جنوبی وارد می‌شود.

وی خطاب به مسئولان دامپزشکی استان‌های خراسان رضوی و جنوبی بیان کرد: در صورتی که این دام‌ها در سیستان و بلوچستان به فروش نرسد، خروج مجدد این دام به صورت زنده مسیر نیست و در کشتارگاه‌های استان کشتار و لاشه آنها به مبدأ ارسال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان توزیع مرغ زنده است از مسئولان دامپزشکی خراسان جنوبی خواست: یا مجوز مرغ زنده به توزیع کننده‌ها ندهند و یا مجوز آنها را به مقصد کشتارگاه‌ها صادر کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی نیز در این جلسه تعامل و همکاری سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی را برای رفع مشکلات واردات دام بسیار خوب عنوان کرد و گفت: جلسات مشترک این سه استان برای رفع مشکلات ورود دام زنده به کشور تدبیر بسیار خوب و راهگشایی در راستای رفع معضلات در این زمینه دارد.

یکی از مسئولان دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: زمانی که تفاوت قیمت طیور در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی احساس شود ممکن است سودجویان مبادرت به ارسال طیور بدون مجوز اقدام کنند که با نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی برای کنترل و نظارت بیشتر هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

حسین خراشادزاده، سیستان و بلوچستان را یکی از بازارهای مصرف طیور خراسان جنوبی عنوان کرد.