شهرام شکیبا

رئیس‌جمهور به مجلس دانش‌آموزی رفت. طبق گزارشی که پانا از این جلسه منتشر کرده، ‌ اساساً وضعیت و موقعیت‌های جالبی پیش آمده است.

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی بعد از حضور رئیس‌جمهوری در این مجلس، با سر دادن این شعار که: «مجلس دانش‌آموزی تشکلی جوان است، رئیس‌جمهور محبوب حامی ما است» از رئیس‌جمهور استقبال کردند.

۱ - ظاهراً طراح محترم این شعار زحمت مضاعفی تحمل کرده است، ‌دقت کنید تا حتماً از ایشان تقدیر ویژه به عمل بیاید.

۲ - گویا تأکید بر بدیهیات خیلی اهمیت دارد در شرایط کنونی.

۳ - اگر امکان دارد طراح محترم این شعار را بیاورید من ببینم. یکی، دو تا سؤال اساسی در باب عروض و قافیه و معانی و بیان و مبانی شاعری دارم که فقط ایشان می‌توانند جواب بدهند.

۴ - تو رو خدا مواظب این استعدادهای درخشنده و تابناک باشید، بچه‌های محل دزدن.

پانا: «تمام ناطقان به وقت خود قانع نبودند و با خواهش و التماس خواستار یک دقیقه سخنرانی بیشتر شدند که این امر رئیس‌جمهور و حاجی‌بابایی(وزیر آموزش و پرورش) را به خنده انداخت.»

۱ - البته درخواست وقت اضافه کاری نادرست ولی معمول است.

۲ - رئیس‌جمهور و وزیر نباید می‌خندیدند، مگر خودشان در عمرشان تا به حال از وقت اضافه برای سخنرانی استفاده نکرده‌اند که به بچه‌های مردم می‌خندند؟ استفاده کرده‌اند، مدارکش هم موجود است.

پانا: «یکی از ناطقان خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی گفت: امروز افتخار داریم که در کنار یار وفادار و صادق حضرت مهدی موعود(عج)، محمود احمدی‌نژاد باشیم.»

۱ - قطعاً باید آموزش را در هر رشته‌ای از دوران کودکی و نوجوانی آغاز کرد. از قدیم گفته‌اند: «العلم فی‌الصغر کالنقش فی‌الحجر»

۲ - این دانش‌آموز ارجمند قطعاً آینده درخشانی دارد و به مدارج عالیه و مهمی خواهد رسید چرا که از همه نظر استعدادش را دارد. او از هم‌اکنون یک وزیر بالقوه است.

«وقتی رئیس‌جمهور در حلقه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی قرار گرفت و نمایندگان یکصدا خواستار سفر حج شدند، حاجی‌بابایی در جواب گفت: با دستور رئیس‌جمهور همه شما به عمره مفرده فرستاده می‌شوید که در این حین رئیس‌جمهور دست وزیر آموزش و پرورش را بالا برد و گفت ایشان باید بدهد.»

۱ - معلوم است که نمایندگان مذکور از همین دوران دانش‌آموزی به خوبی درس و مشق‌های لازم را فراگرفته‌اند که به این خوبی همگی به شکلی کاملاً اتفاقی یک چیز می‌خواهند. یعنی در آن میان حتی یک نفر دیگر نبوده که خواسته دیگری داشته باشد؟ این میزان «همصدایی» و «خودجوشی» انصافاً شایان تقدیر است.

۲ - البته این دیدار برکات دیگری هم داشته و این آینده‌سازان در برخوردی از نزدیک به شکل عملی درس پاس‌کاری و از گردن خود باز کردن و به گردن دیگری انداختن را از رئیس‌جمهور و وزیر آموخته‌اند.

در حاشیه این مراسم مجری معروف تلویزیون حسین رنجبران به رئیس‌جمهور گفت: «امروز آمده‌ام فقط شما را ببینم و ببوسم.» و در نهایت مذاکره کوتاهی هم انجام دادند.

۱ - این هم یکی دیگر از درس‌های مهم برای دانش‌آموزان مجلسی که امیدوارم به خوبی فرا بگیرند.

۲ - البته آقای مجری تلویزیون یک کم در محاسباتشان اشتباه داشته‌اند:
اولاً: علیرضا افتخاری، ابتدا آدم مهمی بود بعد رئیس‌جمهور را ماچ کرد و مهم‌تر شد.
ثانیاً: این آقای مجری هنوز سنش برای چهره‌ ماندگار شدن کم است.
ثالثاً: افتخاری یک فنون دیگری هم بلد بود که بعید می‌دانم ایشان بلد باشد.
رابعاً: انصافاً ویژگی‌ خاص این مجری محترم برای اجرای تاک‌شو و مناظره تلویزیونی همین بی‌طرفی ایشان است.
خامساً: با بیصبری منتظر ترقیات قریبالوقوع این عزیز دلمان هستیم.