به گزارش افکارنیوز،يكي از پرستاران بيمارستان جم تهران در گفتوگو با ايسنا، در مورد حال عمومي اين كارگردان گفت: آقاي كيميايي به دليل بيماريشان در بخش سي.سي.يو بستري شده بودند، اما ديروز با بهتر شدن حال عمومي ايشان به بخش منتقل شدند. او اكنون روند درمان با دارو را زيرنظر پزشكان سپري ميكند و ترخيصاش بنا بر نظر پزشكان خواهد بود.

وی ادامه داد: در کل می‌توان گفت حال عمومی آقای کیمیایی خوب است.

مسعود کیمیایی هفته‌ی گذشته در بیمارستان «دی» تهران به دلیل ناراحتی قلبی بستری شد و چند روز بعد مرخص شد اما دوباره در بیمارستان بستری شده است.

مسعود کیمیایی کارگردان ۶۹ ساله‌ی سینما ‌ با ساخت «بیگانه‌ بیا» وارد عرصه فیلم‌سازی شد، با ساخت «قیصر»، فیلمی که سال گذشته ۴۰ساله شد، روندی از فیلم‌سازی را در پیش گرفت که جرقه‌های امیدوارکننده‌ای را برای آینده فیلم‌سازی‌اش رقم زد؛ حتا ابراهیم گلستان که کم‌تر درباره آثار سینمای ایران نظر می‌داد، برای این ساخته کیمیایی یادداشتی نوشت و جنبه‌های مختلف این فیلم را بررسی کرد.

کیمیایی بعد از ساخت «قیصر» در سال ۱۳۴۸، هر یک یا دو سال، یک فیلم ساخت تا سال ۵۹ که «خط قرمز» را ساخت و این فیلم هیچ‌گاه به نمایش درنیامد و تا شش سال بعد فیلم نساخت.

او سرانجام در سال ۱۳۶۵ «تیغ‌ و ابریشم» را ساخت. بعد از ساخت این فیلم نیز روند فیلم‌سازی‌اش را همانند گذشته هر یک یا دو سال با یک فیلم ادامه داد، تا سال ۱۳۷۸ که «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فیلمی نساخت.

سرانجام در سال ۱۳۸۳ «سربازهای جمعه» و دو سال بعد، فیلم «حکم» و یک سال بعد از نمایش «حکم»، «رئیس» را ساخت که در سال ۸۶ اکران شد.

مسعود كيميايي سال گذشته، محاكمه در خيابان را ساخت و امسال با فيلم جديدش جرم سيمرغ بهترين فيلم را از جشنوارهي فيلم فجر گرفت.