رحمت الله حافظی گفت: به دلیل اینکه قانون افزایش ۶ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مصوبه هیئت امنای صندوق تامین اجتماعی و وزارت رفاه را دارد، نمی توان خارج از چارچوب این مصوبه تصمیماتی گرفت.

وی افزود: برای به نتیجه رسیدن این موضوع به دنبال رایزنیهایی هستیم و قرار است به زودی جلساتی را با اعضای هیئت امنای صندوق تامین اجتماعی در این زمینه برگزار کنیم.

حافظی با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگیهای انجام گرفته قرار است تا پایان این هفته جلسه ای را با اعضای هیئت امناء صندوق تامین اجتماعی برگزار کنیم، اظهار داشت: به دلیل اینکه تعیین تکلیف این موضوع از اردیبهشت ماه امسال معطل مانده و ضروری است تا بازنشتگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هرچه سریعتر به مطالبات خود در این زمینه دست یابند، برای اخذ توافقات لازم و اصلاح مصوبه اخیر تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اردیبهشت ماه هرسال و از سوی اعضای هیئت مدیره و شورای عالی سازمان تامین اجتماعی مشخص و ابلاغ می شد اما امسال این موضوع به دلیل تغییر اساسنامه تامین اجتماعی و تشکیل هیئت امنایی جدید برای این سازمان با تاخیر و افزایش ۶ درصد که کمتر از سال پیش بود تصویب شد که اعتراض بازنشستگان و مستمری بگیران را در پی داشت. این مصوبه تا کنون به دلیل اختلافات میان بازنشستگان و مسئولان صندوق تامین اجتماعی و وزارت رفاه اجرا نشده است.