محمود ماهرالنقش، استاد كاشيكاري ايران، صبح امروز(۲۴ اسفند) درگذشت.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، محمود ماهرالنقش سال ۱۳۰۱ در اصفهان متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در اصفهان و تهران گذراند و در سال ۱۳۳۸ به دعوت دانشگاه علم و صنعت ایران برای تدریس دانسته‌های خود، به این دانشگاه رفت و از سال‌ ۱۳۴۲ تا ۱۳۴۴ طراح سوالات کنکور، برای داوطلبان رشته ساختمان بود. ماهرالنقش نخستین مؤلف کتاب‌های رشته ساختمان بود و اولین کتاب خود را با نام اصول عملی ساختمان در سال ۱۳۴۴ به رشته تحریر در آورد. از او کتاب‌های متعددی در زمینه ساختمان، هنر آجرکاری و کاشی‌کاری ایران به یادگار مانده است.

وی عضو کمیته معماری سنتی فرهنگستان هنر بود که به دلیل کارهای ارزشمندش در سی و یکم تیر ۱۳۸۷ مورد تقدیر این فرهنگستان قرار گرفت.
پیکر این استاد جلیل‌القدر فردا(۲۵ اسفند) ساعت ۸:۳۰ از خیابان دکتر فاطمی غربی، خیابان سیندخت جنوبی، کوچه منیژه، پلاک ۱۵ به سمت بهشت زهرا، قطعه هنرمندان، تشییع می‌شود.

به همین مناسبت فرهنگستان هنر؛ پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هرگز نميرد، آنكه دلش زنده شد به عشق، تاريخ با شكوه ايران همواره با نام هنرمندان و بزرگ مردان عجين بوده است؛ آنان كه آثار بيبديلشان را با عشق نقش ميزنند. استاد محمود ماهرالنقش، استاد كاشيكاري ايران و عضو كميته معماري سنتي فرهنگستان هنر نيز نمونهاي از اين بزرگ مردان تاريخ است كه در طول عمر پر بارش همواره با عشق، بر دل كاشيهاي بناهاي تاريخي نقش زده است. درگذشت اين استاد هنرمند را به جامعه هنري، فرهنگ دوستان سرزمين ايران و خانواده معزز ايشان تسليت گفته و رحمت و غفران الهي براي ايشان مسئلت داريم.