257 نماينده با صدور بيانيهاي ضمن محكوم كردن قتل عام مردم مسلمان و مظلوم بحرين، ليبي و يمن و حمايت آمريكا از اين جنايات، از مردم انقلابي بحرين، ليبي و يمن و ساير ملتهاي به پا خواسته عليه حكومتهاي نامشروع و وابسته حمايت كردند و از نيروهاي ارتشي و امنيتي اين كشورها، پشتيباني از مردم مظلوم و به پا خواستهشان را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه که محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرائت کرد، آمده است:

با خیزش ملت‌های مسلمان برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا علیه دیکتاتورهای حاکم و سرنگونی حاکمان اصلی مصر و تونس و تهدید منافع نامشروع آمریکا و اسراییل غاصب در منطقه، تلاش و توطئه‌ی این قدرت‌های ستمکار برای جلوگیری از تهدید بیشتر منافع خود افزایش یافته است که سفرهای پی در پی مقامات آمریکا به مصر و برنامه‌ریزی برای دخالت نظامی در لیبی بخشی از این تلاش‌های مذبوحانه است.

حضور وزیر دفاع آمریکا در بحرین که منجر به تحریک حکام منطقه، افزایش خشونت و لشگرکشی عربستان صعودی و برخوردهای خشن پلیس بحرین با مردم شد، نمونه‌ی دیگری از این تلاش‌های ناجوانمردانه شیطان بزرگ و وابستگان این رژیم جنایتکار است که حمایت آمریکا از جنایات حاکمان بحرین و سایر حکام کشورهای عربی و اسلامی بار دیگر نفاق و دروغگویی مدعیان حقوق بشر و دموکراسی را آشکار نموده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محکوم نمودن جنایات آمریکا و حاکمان بحرین، لیبی و یمن در این مرحله حساس از قیام ملت‌ها، موارد ذیل را اعلام می نماییم:

۱. ما بر اساس وظیفه اسلامی و انسانی خود و با توجه به وصیت و اندیشه‌ی تابناک امام خمینی(ره) از مردم انقلابی بحرین، لیبی و یمن و سایر ملت‌های به پا خواسته علیه حکومت‌های نامشروع و وابسته حمایت نموده و ضمن همدردی با خانواده‌های شهدا و جانبازان این خیزش عظیم، از نیروهای ارتشی و امنیتی این کشورها می‌خواهیم به خاطر دیکتاتورهای جنایتکار دست خویش را به خون مردم مظلوم و جوانان و کودکان آلوده نکنند، در این زمان حساس به مسئولیت تاریخی خود عمل نموده و با پشتیبانی از مردم مظلوم و به پا خواسته، گام نهایی را برای سرنگونی حاکمان جانی بردارند.

در این میان سرنگونی هر چه سریع‌تر جنایتکار لیبی بهانه را از آمریکا و سایر بیگانگان برای دخالت نظامی در این کشور می‌گیرد.

۲. امروز بر همگان روشن شده است که ملت‌های به پا خواسته به ویژه ملت‌های بحرین، لیبی و یمن تا سرنگونی رژیم‌های نامشروع خود از پا نخواهند نشست، تلاش‌های آمریکا و اعزام نیرو از سوی حکام عربستان به بحرین و آلوده شدن دست حاکمان این کشور به خون بیگناهان بحرین نه تنها موجب سرکوب اراده ملت بحرین نمی‌شود، بلکه دخالت خون‌بار عربستان سعودی در بحرین عواقب خطرناکی برای حاکمیت نامشروع رژیم صعودی خواهد داشت.

۳. ما نمایندگان از حاکمانی که هنوز گرفتار خشم ملت‌های خود نشده‌اند، می‌خواهیم هر چه زودتر به دامن اسلام و ملت‌های مسلمان خود برگردند، زمینه‌ی دخالت ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش را فراهم نموده و منافع ملت‌های خود را بیش از این فدای مصالح آمریکا و اسراییل نکند.

به گزارش ايسنا پس از قرائت اين بيانيه نمايندگان شعار " مرگ بر آمريكا " و " مرگ بر اسراييل " را سر دادند.