دکتر سیدالشمس الدین حجازی صبح امروز در نشستی خبری که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت، اظهار داشت: امروز فضای برای پزشکانی که در گذشته چیزهایی را به عنوان رشوه دریافت می کردند بسیار کم و کمتر از قبل شده است اگر چه هنوز ریشه کن نشده است.

به گزارش ایلنا از قم، وی، خاطرنشان ساخت: البته در ۷۵۰ پزشک قلب و عروق موجود در قم مواردی چون رشوه به هیچ عنوان وجود ندارد.
دکتر شمس الدین حجازی با بیان این که امروز مردم ما به غیر از رنج بیمار داری از رنج درمان نیز رنج می برند، گفت: وقتی کسی به خود اجازه می دهد بودجه دارویی بیماران خاص را قطع کند باید هم این گونه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: امروز برای حل معضل بیماران خاص که یکی از معضلات جدی ماست به بودجه ای بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز داریم که البته کارهای مقدماتی آن صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چرا تعرفه های پزشکان در مطب های شخصی یکسان نیست، گفت: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تعیین تعرفه مطب ها به عهده سازمان نظام پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه نقشی ندارد اما اگر در قانون سال ۹۰ این امر به عهده دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شود نسبت به یکسان سازی قیمت ها اقدام خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بودجه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در سال ۹۰ و یک میلیارد نیز در سال ۹۱ برای احداثبیمارستانی در قم در نظر گرفته شده است، اما هنوز در مورد قطعی شدن پرداخت آن ها چیزی به ما گفته نشده است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم که در دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور و هیئت دولت به قم که اوایل سال ۹۰خواهد بود این مهم قطعی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چرا وضعیت درمانگاه مسجد جمکران باتوجه به زائران زیادی که به این مسجد مراجعه می کنند، مطلوب نیست، گفت: این کار جزو اولویت های کاری ماست اما بودجه اش تا کنون فراهم نشده است، اما به محض مهیا شدن بودجه این مشکل مرتفع خواهد شد.