به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه لبنانی ' السفیر ' به نقل از منابع آگاه نوشت: حزب الله لبنان در موضع خود جدی بوده و به خاطر تسلیم شدن کیفرخواست این دادگاه به ' دانیال فرانسین ' قاضی مقدماتی این درخواست سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان را نپذیرفته است.

حزب الله به سوریه، قطر و ترکیه اعلام کرده که از کیفرخواست دادگاه ترسی ندارد و اهمیت حمله کشورهای بین المللی علیه سلاح مقاومت را به خوبی می داند؛ به همین خاطر فقط طبق منافع ملی اقدام خواهد کرد.

این روزنامه لبنانی در پایان نوشت: سعد حریری در این نامه متعهد شده برای برگشت به قدرت حاضر است تمامی خواسته های حزب الله پاسخ دهد و این نامه وی در حال حاضر علاوه بر حزب الله در اختیار ' نبیه بری ' رییس مجلس لبنان و ' سلیمان فرنجیه ' رییس جریان ' المرده ' نیز قرار دارد.

از سوی دیگر ' خوان کارلوس ' سفیر اسپانیا در لبنان در گفتگو با روزنامه لبنانی ' النهار ' که امروز سه شنبه منتشر شد، گفت: وزیر خارجه اسپانیا بزودی به لبنان سفر خواهد کرد و از جمله اهداف وی گسترش روابط دوجانبه با لبنان، حمایت اسپانیا از موضوع تشکیل دولت به خصوص دولتی با مشارکت تمامی گروه ها یا حداقل دولتی در خدمت مصالح و منافع ملی و حمایت از روند سازش میان فلسطینی ها و اسراییل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شاید موضوع شاهدان دروغین در دادگاه حریری واقعیت داشته باشد افزود: موضع اتحادیه اروپا در خصوص دادگاه حریری روشن و معروف است و اتحادیه اروپا تلاش های خود را برای حمایت از عدالت ادامه خواهد داد؛ ما منتظر صدور کیفرخواست این دادگاه خواهیم بود تا موضع خود را با توجه به آن اعلام کنیم.

کارلوس تأکید کرد: نباید لبنانی ها تمام توجه خود را معطوف به دادگاه حریری و کیفرخواست آن کنند، چرا که مسایل دیگری نیز در لبنان وجود دارد که باید به آن توجه شود.

دولت سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان با استعفای ۱۱ وزیر ساقط شد و هم اکنون نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید لبنان در تلاش برای تشکیل کابینه است.