تاج قهرمانی استقلال پشت دیوار فولادی

به گزارشافکارنیوز،هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال در حالی روز یکشنبه با برگزاری ۷ مسابقه به پایان می رسد که پیش از این دیدار دو تیم داماش و سپاهان با برتری ۲ بر صفر داماش و پرسپولیس و ملوان با برتری یک بر صفر پرسپولیس آغاز شده بود. در دیدارهای این هفته استقلال در صورت برتری مقابل فولاد قهرمان لیگ برتر می‌شود و در غیر این صورت همه چیز در هفته پایانی روشن خواهد شد.

برنامه دیدارهای فردا که همگی ساعت ۱۸ آغاز می شود، بدین شرح است:

فولاد خوزستان – استقلال؛ تاج قهرمانی در اهواز؟

گل سر سبد بازی های این هفته بدون شک دیدار فولاد و استقلال در اهواز است. استقلال ۶۴ امتیازی به لطف شکست سپاهان مقابل داماش در آستانه قهرمانی قرار گرفته و سه امتیاز این دیدار سند رسیدن به این عنوان است.

شاید اگر غیر از فولاد تیم دیگری مقابل استقلال بود می شد از هم اکنون کفه ترازو را به نفع شاگردان قلعه نویی سنگین دانست اما تیم با انگیزه فولاد که با ۵۵ امتیاز در تعقیب تراکتورسازی است و نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی دارد به هیچ عنوان رقیب آسانی نخواهد بود.

فولاد تاکنون چندین بار در تعیین سرنوشت قهرمانی آن هم به سود یا ضرر استقلال موثر بوده و باید دید این بار فولاد کدام روی فوتبال خود را نشان خواهد داد. بی تردید اگر تیمی باشد که بتواند رویای قهرمانی استقلال را آشفته کند فولادی است که در تهران هم این تیم را شکست داد اما استقلال با انگیزه بعد از موفقیت در آسیا می داند که کشاندن کار به هفته آخر مصلحت نیست و تنها برای سه امتیاز به اهواز خواهد رفت.

استقلال در آخرین بازی خود در لیگ میزبان داماش است و حتی اگر فردا نتیجه نگیرد می‌تواند به بازی آخر خود امیدوار باشد.

ذوب آهن – نفت آبادان؛ با انگیزه یا بی‌انگیزه؛ مسئله این است!

یک بازی تعیین کننده در انتهای جدول البته نه برای نفت آبادان سقوط کرده بلکه برای ذوب آهن که با ۳۲ امتیاز پانزدهم است و آخرین تلاش هایش را برای بقا در لیگ برتر انجام می دهد. در این بازی آنچه اهمیت دارد عملکرد بازیکنان نفت است که می توانند با توجه به سقوط‌شان بی انگیزه به میدان بروند یا آنکه سعی کنند با یک بازی مردانه وداعی باشکوه با لیگ داشته باشند. بی تردید برآمدن نفت از آبادان احتمال دوم را تقویت می کند و این یعنی آنکه شاگردان فرهاد کاظمی برای امیدوار شدن به بقا روز دشواری را تجربه خواهند کرد.

آلومینیوم هرمزگان – تراکتورسازی تبریز؛ به یاد اولیویرا!

آلومینیوم ۳۴ امتیازی است و برتری در این دیدار خانگی می تواند تا اندازه زیادی آنها را حداقل برای رفتن به پلی آف و بقا در لیگ برتر امیدوار کند اما حریف آنها نیز زخم خورده است. تراکتورسازی در لیگ برتر قهرمان نشد و شاید اگر کمی کوتاهی کند سهمیه آسیا را هم از دست بدهد چراکه این تیم ۵۹ امتیازی سایه فولاد ۵۵ امتیازی را هنوز احساس می کند.

آنها در لیگ قهرمانان آسیا نیز با نتایجی ضعیف کنار رفتند و تبعات این حجم ناکامی گریبان تونی اولیویرا را گرفت. اکنون باید دید اخراج سرمربی پرتغالی با تراکتورسازی چه کرده است. آیا آنها در هرمزگان با حسن آذرنیا شمایل تراکتورسازی قدرتمند گذشته را دارند یا همچنان به روند نزولی هفته های اخیر ادامه خواهند داد.

مس کرمان – گهر دورود؛ خنثی و بی‌تاثیر!

یکی از بازی های خنثی و بی تاثیر هفته سی و سوم بازی مس و گهر است. مس نه دغدغه صعود دارد و نه ترس سقوط و البته گهر هم آب از سرش گذشته و دیگر به لیگ یک فکر می کند. این دیدار نکته ویژه ای ندارد و تنها شاید برای مسئولان مس که مشغول بررسی کارنامه لوکا بوناچیچ هستند فرصتی باشد تا او را تحلیل کنند و البته شاید این بازی خاصیت همین کار را هم نداشته باشد. مس با ۴۷ امتیاز هفتم است و گهر با ۱۹ امتیاز هجدهم.

پیکان – فجرسپاسی؛ جنگ سرهنگ‌ها

برای پیکان ۲۵ امتیازی و رده شانزدهمی همه چیز تمام شده اما برای فجر این بازی اهمیت بسیاری دارد. پیکان دیگر شمایل تیم لیگ یکی را گرفته اما فجر هنوز در نقطه آسایش قرار ندارد. آنها ۳۸ امتیازی هستند و این یعنی دو شکست پیاپی و برتری آلومینیوم در دیدار دیدارهای پیش رو فجر را به بازی پلی آف خواهد فرستاد. بنابراین شاگردان سرهنگ یاوری باید برابر شاگردان فیروز کریمی که زمانی سرهنگ بوده، با امتیاز از تهران بازگردند چراکه در غیر این صورت شاید دچار دردسر شوند.

سایپا – نفت تهران؛ بدون اتفاق ویژه!

دیدار سایپا و نفت از جمله بازی های بی تاثیر هفته سی و سوم است. نفت با ۵۱ امتیاز پنجم است و سایپا با ۴۲ امتیاز دهم. هر نتیجه ای رخ دهد هیچ اتفاقی برای دو تیم نخواهد افتاد و فقط شکست نفت می تواند پرسپولیس را امیدوار کند که در هفته آخر جایگاه پنجم را از این تیم بگیرد. تنها نکته این دیدار رویارویی اندیشه های تقوی و ابراهیم زاده به عنوان دو مربی مدعی فوتبال ایران است.

راه آهن – صبای قم؛ دوئل قرمز و آبی!

این بازی به غیر از آنکه علی دایی به عنوان یک پرسپولیسی روی نیمکت راه آهن و صمد مرفاوی به عنوان یک استقلالی روی نیمکت صبا نشسته نکته دیگری ندارد. با این حال برای دو باشگاه که مشغول سبک و سنگین کردن نیمکت تیم خود برای فصل آینده هستند این دیدار می تواند تصمیم ساز باشد. البته برای صبا و راه آهن که هر دو با ۴۴ امتیاز در رده هشتم ونهم همسایه هستند تنها فرصتی برای ثبات یا تغییر جا در جدول خواهد بود.