به گزارش افکارنیوز، عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در شنیع‌ترین اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعالیت‌های فرقه‌ای در کشور سوریه که با هدف دامن زدن به آتش تفرقه بین مسلمانان انجام گرفته است، با حمله به مرقد مطهر «حجر بن عدی»(رحمه‌الله علیه) و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی جلیل‌القدر، پیکر تازه و آغشته به خون او را بیرون کشیده و با خود به سرقت بردند.

این گزارش حاکیست یگان تروریستی موسوم به «هماهنگی منطقه عدرا ابلد» در حومه دمشق وابسته به ارتش آزاد با انتشار تصاویر این هتک حرمت بی‌سابقه در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد: بارگاه حجربن‌عدی الکندی یکی از قبور معروف نزد شیعیان است که قهرمانان ارتش آزاد سوریه!؟ آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل کرد تا دیگر این مکان مرکزی برای شرک‌ورزیدن به خدا نشود!

گزارش‌ها حاکیست نبش قبر این یار باوفاوی امیرالمؤمنین(ع) بازتاب گسترده‌ای داشت. بلافاصله بعد از این جنایت شنیع، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شدید‌اللحن مراتب تأسف و اندوه فراوان خود را ابراز داشته و این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله نیز دو روز پیش در مورد هتک حرمت مقدسات مذهبی در سوریه هشدار داده بود، آمده است: آنچه انتظار آن را داشته و نگرانش بودیم رخ داد.
براساس این بیانیه، نبش قبر حجر بن‌عدی و هتک حرمت آن به خوبی منطق جنایتکارانه تروریست‌ها را که مبتنی بر بی‌حرمتی به مقدسات مسلمانان و مسیحیان است به نمایش گذاشت و اکنون باید پرسید مخالفان سوری که مدعی حمایت از مقدسات و دفاع از بارگاه‌ها و مراکز مذهبی بودند، اکنون کجا هستند؟

حزب‌الله در پایان بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه هتک حرمت مراقد و مقدسات مذهبی در سوریه، تمام مسئولان را به مسئولیت‌پذیری در این خصوص فراخوانده و تأکید کرده است آنان نباید اجازه دهند این روند که زنگ خطری برای آغاز فتنه بزرگ و خطرناک است، ادامه یابد.

وزارت اوقاف سوریه و نوری المالکی نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای این جنایت را محکوم کردند.
«حجربن عدی الکندی» در نوجوانی به همراه برادرش به حضور نبی مکرم اسلام رسید و به دین مبین اسلام مشرف شد. پس از زمان اندکی که از اسلام وی گذشت، پیامبر رحلت فرمود. حجربن عدی بعد از رحلت پیامبر همواره و در همه ناملایمات، سختی‌ها و جنگ‌ها در رکاب حضرت اسدالله الغالب علی‌بن ابیطالب بود. سرانجام بعد از شهادت امیرالمؤمنین و در سال ۵۰ هجری حجر توسط زیادبن ابیه برادرخوانده بدنام و سفاک معاویه(علیه اللعنه) دستگیر و به شام فرستاده شد و در آنجا توسط شخص معاویه به شهادت رسید.
او قبل از شهادت به معاويه گفت: پس از مرگ من زنجير از دست و پايم باز نکنيد و خون پيکرم را نشوييد، زيرا ميخواهم روز رستاخيز با همين وضع با معاويه روبه رو شوم.