برگزاری دو دیدار دوستانه ایران و عربستان

به گزارش افکارنیوز،محمدمهدی نبی درباره برنامه‌های تیم ملی گفت: چند روز آینده به عمان می رویم و در آنجا یک بازی دوستانه می کنیم و سپس با عراق بازی خواهیم کرد، حتی هماهنگی‌هایی برای بازی با عربستان داشته‌ایم.

نبی در توضیح بازی با عربستان گفت: مذاکراتی انجام دادیم و قرار شده بازی‌ها به صورت رفت و برگشت در تهران و عربستان برگزار شود. حتی با ژاپن هم صحبت‌هایی در بحثآکادمی داشتیم، این کشور از لحاظ سخت افزاری شاید از ما جلوتر باشد اما ما از لحاظ نرم افزاری در یک سطح قرار داریم. ما در پایه نیاز به کار داریم و به همین دلیل با ژاپن صحبت کردیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال با اشاره به بحث‌های انجام شده در مالزی اظهار کرد: خیلی از تیم‌ها مثل عربستان، تاجیکستان و افغانستان از ما کمک‌هایی خواستند و ما هم به آن‌ها اعلام آمادگی کردیم. مثلا نیاز آن‌ها به فوتسال از این مسائل بود. چرا که تیم ما رده پنجم و ششم جهانی را در فوتسال در اختیار دارد و درانتقال فوتسال می توانیم به آن‌ها کمک کنیم. کشورهای دیگری هم در آموزش داوری و راه اندازی لیگشان از ما کمک خواستند، ما هم قصد کمک داریم به ویژه به کشور تاجیکستان و افغانستان که هم زبان ما هستند.

وی درباره رییس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: در هر صورت رای گیری انجام شد و مجموعه‌ای که دو سال قبل آقای بن همام را انتخاب کرده بود ایشان را انتخاب کرد. ایشان همان زمان هم رقیب آقای بن همام بود که در این دوره موفق به کسب کرسی ریاست شد. آنچه مسلم است در آسیا اعضای کمیته‌ها سیاست گذاری می‌کنند و رییس تابع کمیته اجرایی است. در گذشته هم این گونه بوده و تصمیمات در کنگره گرفته می شد. ایران به عنوان یک عضو قدیمی و موثر در آسیا همواره تلاش کرده حضوری موثر داشته باشد. با این حال باید کار خودمان را بکنیم.

او در ادامه افزود: کنگره می تواند بر تصمیمات ریاست صحه بگذارد و تاثیرگذار باشد، ما هم باید به دنبال کار خودمان باشیم و براساس مجمع خودمان کار کنیم. در مجموع می توان گفت تعامل و مشارکتی که فوتبال ما را در مسیر توسعه قرار دهد به خود ما ربط دارد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی درباره ارتباط ایران و شیخ سلمان، رییس جدید کنفدراسیون آسیا اظهار کرد: او تازه شروع به کار کرده و باید ببینیم اوضاع چگونه می‌شود. ما کار خودمان را می کنیم واعتقاد داریم نگاه باید ورزشی باشد. اگر این گونه نباشد جلوی تاثیراتش خواهیم ایستاد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات ایران برای تعویض داور سنگاپوری در بازی برابر قطر به ایسنا گفت: ما سه مکاتبه با فیفا داشتهایم، یکی درباره شهر میزبان مسابقه با کره جنوبی است چرا که شهر میزبان فرودگاه ندارد. شما فرض کنید اول باید به سئول برویم سپس پوسان و از پوسان دو ساعت سفر زمینی تا اولسان داشته باشیم. به هر حال ما طی یک نامه به این امر اعتراض داشتیم. نامه دوم ساعت بازی بود که فیفا موافقت کرد و قرار شد ساعت ۹ شب برابر کره به میدان برویم تا هم زمان با دیگر بازی گروه باشد. نامه سوم هم درباره داور سنگاپوری دادهایم و منتظر جواب آن هستیم، مدتی قبل نامه دادیم و خواستیم که از حوزه خلیج فارس داور برای بازی با قطر انتخاب نشود که موافقت شد و از شرق آسیا داور سنگاپوری اعلام شد که به آن هم اعتراض کردیم و منتظر پاسخ آن هستیم.