فرکی: برای خودمان بازی می‌کنیم نه استقلال

به گزارشافکارنیوز،حسین فرکی در آستانه دیدار حساس فردا با استقلال درباره این بازی و سایر مسائل پیرامون فوتبال پاسخ داد.

تا چه اندازه برای دیدار با استقلال آماده هستید؟

صددرصد برای این دیدار آماده‌ایم. امیدواریم با یک بازی خوب استقلال را شکست دهیم. اهواز شاهد بارندگی‌های زیادی بوده و خدا کند در بازی روز یکشنبه شرایط جوی به گونه‌ای باشد که مشکلی برای انجام بازی پیش نیاید.

پس می‌خواهید مانع قهرمانی استقلال در لیگ برتر شوید؟

به قهرمانی استقلال کاری نداریم و برای خودمان بازی می‌کنیم، چرا که به کسب سهمیه آسیا نگاه و امید داریم.

استقلال پس از صعود به عنوان تیم اول در گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی دارد و شانس اول قهرمانی لیگ برتر نیز هست. این موضوع کارتان را برای رویارویی با این تیم سخت نمی‌کند؟

بدون شک همینطور است. آنها شرایط خوبی دارند اما اگر این وضعیت را هم نداشتند بازهم اسم این تیم استقلال بود. تعبیر در مورد استقلال این است که اسم این تیم، تیم ملی است و شامل بازیکنان قدیم تیم ملی و حال حاضر است. ما نیز تیم فولاد هستیم و انگیزه زیادی برای بازی با استقلال داریم. امیدوارم این دیدار تماشاگر پسند باشد.

به تماشاگران اشاره کردید، استقلال در اهواز هواداران زیادی دارد…

پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم و از حق قانونی‌مان استفاده خواهیم کرد. این مشکل در همه استان‌ها وجود دارد و ۲ تیم استقلال و پرسپولیس در همه جا تماشاگر دارند. ضمن اینکه تماشاگر سرمایه فوتبال است و همین که ورزشگاه را پر می‌کنند انگیزه می‌دهند. این حق قانونی ما است که ۱۰ درصد به تیم میهمان بدهیم اما به تماشاگران به دیده سرمایه نگاه خواهیم کرد.

حرف حدیث‌های زیادی درباه تماس‌هایی با بازیکنان فولاد از جمله بختیار رحمانی مطرح شد. دلیل تمدید قرارداد این بازیکن به این شایعات برمی‌گشت؟

من این موضوع را تایید نمی‌کنم که با بازیکنان ما تماس گرفته شده باشد. حتی اگر تماسی نیز گرفته شده باشد، همه بازیکنان ما به فکر فولاد هستند که نمونه‌اش بختیار رحمانی است. باشگاه فولاد با بازیکنان خود به گونه‌ای رفتار کرده که هیچ کدام از بازیکنان ناراحتی از این باشگاه ندارند. اگر با بچه‌های ما ۱۰ هزار تماس نیز گرفته شود برایشان اصلا مهم نیست و اصلا تحت تاثیر این تماس‌ها قرار نخواهند گرفت.

بازیکنانی مثل مهدی امیرآبادی و اسماعیل شریفات مقابل تیم سابقشان انگیزه زیادی دارند. از آنها برای این دیدار استفاده خواهید کرد؟

آن چیزی که صلاح باشد، انجام می‌دهیم و فرقی نمی‌کند چه بازیکنی بازی کند چرا که می‌خواهیم با یک بازی حساب شده استقلال را شکست دهیم.

بازیکنان استقلال در مصاحبه‌های اخیر از شما خیلی تعریف کردند…

آنها به من لطف دارند. بازیکنان استقلال چه در تیم پاس که بودیم و چه تیم ملی شاگردان من بوده‌اند. به غیر از ۲،۳ بازیکن با سایر بازیکنان استقلال سابقه همکاری داشتم. ممنونم از آنها که به یاد من بوده‌اند.

برخی‌ها می‌گویند تقابل شما و امیر قلعه‌نویی تقابل دو مربی فنی لیگ برتر است…

این نظر لطف آنهاست. قلعه‌نویی از مربیانی است که کارنامه درخشانی دارد و نتایج خوبی با استقلال گرفته است. من نیز هر چه در توانم است انجام دادم و بر خلاف مربیانی که خیلی زود لباس مربیگری به تن کردند به راحتی آن را به تن نکردم! با مربیان بزرگی همکاری داشتم و ۷ سال در تیم ملی بودم و به عنوان بازیکن نیز سال‌ها در سطح اول بازی کردم. در این سال‌ها از تمام اندوخته‌هایم استفاده کردم، ضمن اینکه کمک‌های فکری زیادی نیز از همکارانم گرفتم. پاسخ سوال شما در واقع این است که با تلاش کادر فنی شاهد بازی خوب از ۲ تیم استقلال و فولاد باشیم.

از تیم جوانان پیشنهاد دارید؟

خیر، هیچ صحبتی با من درباره سرمربیگری تیم جوانان نشده است.

و شایعه این روزها درباره شما. گفته می‌شود شما برای فصل آینده با سپاهان به توافق رسیدید. این موضوع صحت دارد؟

راجع به این مسئله نمی‌خواهم صحبت کنم چون در این شرایط که کنار فولاد خوزستان قرار دارم درست نیست در رابطه با پیشنهادها صحبت کنم. حتی نمی‌خواهم درباره پیشنهاد سپاهان با بله و خیر جواب بدهم.

اواخر فوتبال شما مصادف شد با اوایل فوتبال مهدی مهدوی کیا. آیا مهدوی‌کیا باعثخداحافظی شما از فوتبال شد؟

(می‌خندد). مهدی باعثخداحافظی‌ام نشد و مصدومیت مرا از فوتبال دور کرد. مهدی جوان خوبی بود و اوایل فوتبالش در بانک ملی با همدیگر همبازی بودیم.

درباره خداحافظی مهدوی‌کیا چه نظری دارید؟

میتوانستند برای مهدی خداحافظی بگیرند که در شأن و شخصیت وی باشد. اگر یک تیم خارجی را برای بازی خداحافظی این بازیکن با اخلاق در نظر میگرفتند قشنگتر بود. شاید چون خودش گفته میخواهد در بازی فینال جام حذفی خداحافظی کند ، این همه عجله شد. به نظرم این قدردانیها باید باشکوه باشد. مهدی یکی از بزرگان فوتبال ایران است که در ذهن همه مردم باقی خواهد ماند.