به گزارشافکارنیوز، داود محمدی به ضرورت توجه به صنعت داخلی گیم اشاره کرد و افزود: امروزه با پیشرفت فناوری تغییر نگاهی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه گروه کودک و نوجوان به وجود آمده به طوری که از بازی‌های سنتی به سمت بازی‌های رایانه‌ای گرایش یافته‌اند.

وی تغییر سبک زندگی افراد جامعه را در به کارگیری فناوری نوین موثر دانست و یادآور شد: بازی‌های رایانه‌یی جزو زندگی کودکان و نوجوانان شده به طوری که ۸۰ درصد این گروه سنی بیشترین زمان را به گیم اختصاص می‌دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی با تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ی نامناسب به کشورهای دیگر بویژه جوامع مستقل، هجوم فرهنگی را در دستور کار دارند، گفت: آنها توانسته‌اند با این روش آثار اقتصادی مثبتی را کسب و سالانه میلیاردها دلار سرمایه به دست آورند.

محمدی به راهکار جذب بازار داخلی گیم اشاره کرد و یادآور شد که باید در کشور ظرفیت تولید بازی‌های رایانه‌یی اسلامی - ایرانی ارتقاء یابد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: تولیدات داخلی به دلیل بی‌توجهی به استاندارد مطلوب از کیفیت پایینی برخوردار بوده و همین مساله سبب شده تا محصولات گیم داخلی در بازارهای خارجی توان رقابت با تولیدات دیگر کشورها را نداشته باشد.

محمدی بر ارتقای مباحثفنی و محتوایی تولید بازی‌های رایانه‌یی داخلی تاکید کرد و گفت: تولیدات این حوزه از هنر باید از نظر کمی و کیفی مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، ایران را از جمله کشورهای مطرح در تولید علم در خاورمیانه خواند و افزود: هنوز تولید علم ما به ثروت نزدیک نشده و یکی از مهمترین ابزار در زمینه ارتقای علم به کار گیری صنعت گیم است.

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌یی می توان علوم دانشمندان داخلی را به ثروت نزدیک کرد. چرا که این هنر صنعت دارای جذابیت برای مخاطبان، انتقال پیام و دانش است.

بنا بر اعلام معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی، محمدی بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌یی تاکید کرد و یادآور شد: در جهت ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی و با نگاه بومی می توان در تولید گیم داخلی سرمایه گذاری کرد.

وی از کاهش ۹۰ درصدی بودجه در حوزه بازی‌های رایانه‌یی گلایه کرد و گفت: این کاهش بودجه در حالی است که توجه و سرمایه‌گذاری در حوزه گیم بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به نقش دولت و مجلس در زمینه بازیهای داخلی اشاره کرد و توضیح داد: دولت باید به عنوان یک طرح جدید در لایحه بودجه پیشنهاد ارتقای بودجه صنعت گیم را مطرح کند و مجلس نیز باید جدی در این زمینه ایفای نقش کند.