استقلال فردا قهرمان می شود؟

به گزارش افکارنیوز،هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال یکشنبه با انجام هفت دیدار آغاز می‌شود و از مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار این هفته، استقلال در اهواز به مصاف فولاد می‌رود. آبی‌پوشان با پیروزی برابر حریف جام قهرمانی لیگ را بالای سر می برند.

فولاد استقلال

یک قدم تا فتح جام

بازیکنان و کادرفنی استقلال می‌دانند که با پیروزی برابر فولاد جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر می‌برند و از این رو با انگیزه و انرژی زیادی پا به میدان اهواز می‌گذارند. مسئولان و سرمربی این تیم اما همچنان معتقدند که نباید کار را برای استقلال تمام شده دانست چون رقیب سرسخت این تیم یعنی سپاهان هنوز هم روی کاغذ شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

استقلال پیش از این یک بار در دوره اول لیگ حرفه‌ای فوتبال در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته بود و در حالی که چند هفته فقط به یک امتیاز نیاز داشت تا قهرمانی را جشن بگیرد با چند باخت متوالی قافیه را به پرسپولیس باخت و به نایب قهرمانی بسنده کرد. سرمربی پرتجربه استقلال با اشاره به همین رویداد می‌گوید که هنوز نمی‌توان تیمش را قهرمان لیگ دانست.

در سوی دیگر میدان فولادی قرار دارد که برای استقلالی‌ها یادآور خاطره دلنشینی است. این تیم در فصل هشتم لیگ برتر و در هفته آخر ذوب‌آهن اصفهان را با شکست سنگین بدرقه کرد تا استقلال در تهران قهرمانی‌اش را جشن بگیرد. اینک در حالی که ذوب‌آهن در آستانه سقوط به دسته اول قرار گرفته، چشم سپاهان دیگر نماینده اصفهان در لیگ برتر به اهوازی‌ها دوخته شده تا شاید آنها را به کورس قهرمانی باز گردانند.

استقلال اکنون ۶۴ امتیازی است و با یک پیروزی دیگر و کسب سه امتیاز جام قهرمانی را مال خود می‌کند اما اگر این تیم نتواند برابر فولاد امتیاز بگیرد یا به یک امتیاز قناعت کند در آن صورت سپاهان این بخت را دارد که در هفته پایانی لیگ جام را از دست آبی‌های تهرانی برباید. سپاهان اکنون با ۶۳ امتیاز و یک بازی بیشتر در تعقیب استقلال است.

سپاهانی‌ها که در روز بازی استقلال و فولاد در تهران برای فتح جام حذفی رودرروی پرسپولیس قرار می‌گیرند می‌توانند از یک جهت به پیروزی فولاد امیدوار باشند. فولاد اکنون ۵۵ امتیازی است و می‌تواند با دو برد متوالی و در صورت ناکامی تراکتورسازی در دو بازی آخر خود به رده سوم جدول صعود کنند. جبران چهار امتیاز اختلاف فولاد با تراکتورسازی با توجه به این نکته که تراکتورسازی در روز آخر باید با پرسپولیس دیدار کند و کار چندان سختی به نظر نمی‌آید. ضمن اینکه تبریزی‌ها به تازگی سرمربی پرتغالی خود را نیز اخراج کرده‌اند.

اگر فولاد بتواند رده چهارم خود را نیز حفظ کند در صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند. این مساله انگیزه زیادی به بازیکنان فولاد می‌دهد که برابر استقلال با همه وجود کار کنند و یک پیروزی دلچسب را به دست بیاورند. برای اینکه هم برای خودشان دلچسب است و هم کام سپاهان را شیرین می‌کند.

ذوب‌آهن نفت آبادان / آلومینیوم تراکتورسازی

جنگ بقا

یکشنبه دو دیدار مهم دیگر هم در لیگ برتر برگزار می‌شود اما اهمیت این دو بازی کاملا با اهمیت دیدار استقلال و فولاد متفاوت است. اینجا بحثماندن یا نماندن در لیگ برتر است. جنگ بقا بین تیم‌های ذوب‌آهن و آلومینیوم به اوج خود رسیده است.

آلومینیوم هم‌اکنون در رده چهاردهم جای دارد و با این وضعیت باید برای ماندن در لیگ برتر تن به دیدار پلی‌آف دهد. ذوب‌آهن اما با دو امتیاز کمتر نسبت به آلومینیوم کاندیدای قطعی سقوط است. هفته سی و سوم لیگ برتر روی کاغذ برای نماینده هرمزگان تدارک روز سخت‌تری را دیده است.

آلومینیوم هرمزگان یکشنبه به مصاف تراکتورسازی می‌رود؛ تیمی که به شدت تلاش می‌کند جایگاه سومی‌اش را از تجاوز همسایه پایینی خود یعنی فولاد حفظ کند و نیم نگاهی هم به نایب قهرمانی دارد هر چند کادر فنی تراکتورسازی به تازگی دستخوش تغییر شده است اما این مساله شاید به سود تبریزی‌ها تمام شود و روند باخت‌های پیاپی این تیم برابر آلومینیوم شکسته شود.

ذوب‌آهن هم باید با نفت آبادان تیم از پیش سقوط کرده بازی کند. البته آبادانی‌ها در چند بازی گذشته نشان داده‌اند که با وجود حذف از لیگ برتر می‌توانند حریف سختی باشند. برزیلی‌های فوتبال ایران این هفته برای اعاده حیثیت خود به میدان می‌روند، نکته‌ای که بیش از هر چیز دیگری تن ذوب‌آهن و کادر فنی‌اش را می‌لرزاند.

برنامه کامل هفته سی و سوم

ذوب آهن نفت آبادان، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

آلومینیوم تراکتورسازی، ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس

مس گهر، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

پیکان فجرسپاسی، ورزشگاه پیکان شهر تهران

سایپا نفت تهران، ورزشگاه انقلاب کرج

راه‌آهن صبا، ورزشگاه اکباتان تهران

فولاد استقلال، ورزشگاه تختی اهواز