جلسه ولایتی با بزرگان اصولگرا برای رسیدن به وحدت

به گزارش افکارنیوز، عضو ائتلاف پیشرفت که عصر روز پنج‌شنبه در جمع مسئولان ستادهای استانی خود سخن می‌گفت با بیان اینکه شاید برطرف کردن مشکلات اقتصادی، بهبود شرایط داخلی و خارجی و روابط تحلیل رفته در عرصه بین‌الملل کاری سخت و حتی نشدنی به نظر برسد اما این اقدامات، غیر ممکن نیست.

به اعتقاد وی، رئیس جمهور آینده دوره کاری سختی را پیش رو دارد و می‌بایست با برنامه ریزی صحیح برای حل مشکلات گام بردارد.

وی با بیان اینکه دولت آینده مجموعه آسانی را تحویل نخواهد گرفت و با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد، تصریح‌کرد: اداره کشور، تدبیر و مشورت می‌خواهد و به صورت تک نفری امکان پذیر نیست.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مدت ۱۶ سال با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کابینه، تقسیم تخصص‌هاست و اینگونه نیست که شخص رئیس‌جمهور انسانی همه فن حریف است، افزود: چنین تصوری یک رویا و توهم بیش نیست و رئیس دولت می‌بایست توانایی بکارگیری افراد متخصص و صاحب نظر در حوزه های مختلف را داشته باشد. به عنوان مثال کار اقتصادی باید به فردی که سرد و گرم چشیده اقتصاد است سپرده شود.

ولایتی سبک اداره دولت در شرایط امروز را متفاوت با اوایل انقلاب دانست و اظهار داشت: دیگر زمان سیاه مشق نوشتن سپری شده است و باید کار به کسانی سپرده شود که از تجربه کافی برخوردار هستند. ما سی و چند سال پیش سیاه مشق هایمان را نوشته ایم و دولت آینده باید دولتی مبتنی بر کارهای کارشناسی و متخصص بوده و وزرا صاحب اختیار باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل وضعیت روابط خارجی را وضعیتی نامناسب توصیف کرد و اظهار داشت: روابط خارجی ما مشکلات بسیاری دارد اما این مشکلات لاینحل نیست. تجربه بیش از سی سال من در بخش روابط خارجه نشان می دهد سیاست بین الملل کاری سخت و پیچیده است اما حل مشکلات موجود غیر ممکن نیست.

وی یادآور شد: مذاکره، مذاکره کننده می‌خواهد و مذاکره کننده نیز باید فردی کاردان باشد. مذاکره کننده می‌بایست با زبان بین‌الملل آشنا باشد و به گونه‌ای مذاکره کند که هم طرف مقابل حرفف‌ای او را متوجه شود و هم اینکه او بتواند بر سر میز مذاکره حرف‌های طرف مقابل را درک کند.

ولایتی در عین حال اطمینان داد که مسایل خارجی توسط اشخاص کاردان و با تجربه، قابل حل است و با حل مشکلات بوجود آمده در روابط خارجی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و داخلی را نیز برطرف ساخت.

عضو ائتلاف پیشرفت، حوزه اقتصاد را به دو بخش تولید و سپردن کار اقتصادی به مردم تقسیم کرد و گفت: متاسفانه کار تولید در کشور بسیار ضعیف شده است و واگذاری اقتصاد به مردم نیز مغفول مانده است.

وی ادامه داد: واگذاری امور اقتصادی به مردم اینگونه نیست که کار از یک وزارتخانه گرفته شود و به یک شرکت دولتی سپرده شود و خصوصی سازی تابحال در کشور به درستی اجرا نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تدوین برنامه‌های اقتصادی فوری و کوتاه مدت به منظور بهبود وضعیت کسب و کار و معیشت مردم خبر داد و اظهار داشت: درآمدهای حاصل از فروش نفت یا باید صرف تولید شود یا واردات کالا؛ کاری که متاسفانه در طول سال های گذشته به خوبی انجام نگرفته و باعثبالارفتن قیمت ها شده است.

ولایتی شرایط حال حاضر کشور را شرایطی بی‌سابقه در طول تاریخ انقلاب بر شمرد و دلیل ایجاد این شرایط ویژه را تعارضات مختلفی دانست که در طول سال‌های گذشته و دوره های قبلی انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمده اند؛ تعارضاتی که باعثبرجا ماندن مشکلات بسیاری در سطح کشور شده است و هر دولتی که پس از انتخابات پیش رو بر سرکار آید باید برای مقابله با آن آماده باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر هماهنگی درست بین دستگاه‌های فرهنگی وجود نداشته باشد هر دستگاه کار دستگاه دیگر را خنثی می‌کند و راه صحیح بهبود وضعیت فرهنگی حرکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی در جهت اجرای ارزش‌های تعین شده از سوی مقام معظم رهبری و علمای دین است و گام برداشتن در جهت عکس آن به تخریب فضای فرهنگی کشور می‌انجامد.

تا آخر هستم / روز آخر ثبت نام می کنیم

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سوالات متعددی که توسط عده ای مطرح و درباره مصمم بودنش برای حضور در انتخابات پرسیده می شود، تاکید کرد: باید در جوابشان بگویم تا آخر هستم.

این عضو ائتلاف پیشرفت علت اصرارش برای حضور درانتخابات آتی را وضعیت بد اقتصادی، معیشتی و روابط خارجی دانست و تصریح کرد: معتقدم در بین تمامی کاندیداها هم از تجربه بیشتری برخوردارم و بر این باورم که این کار از عهده بنده بر می آید. باید قطار به ریل امام و رهبری بازگردد و بر این باوریم که هر کس به این نظام معتقد است باید به زیر چتر انقلاب بازگردد.

ولایتی در پایان بخش اول سخنان خود با تاکید بر اینکه مهمترین عامل برای رشد و تعالی کشور نیروی متخصص است، اظهار داشت: نیروهای متخصص یک شبه تولید نمی شوند. این صحیح نیست که مدیری به علت زاویه دار بودن با عقاید شخصی رئیس جمهور برکنار شود. این شیوه مدیریت صحیح نیست و مصالح مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

بخش دوم سخنان دکتر ولایتی که به پاسخگویی به سوالات مسئولان ستادهای انتخاباتی اختصاص داشت.

وی با تشریح دقیق سابقه، تالیفات و برنامه های خود برای کاندیداتوری، در خصوص زمان ثبت نام کاندیداهای ائتلاف پیشرفت گفت: قرارگذاشته‌ایم آخرین روز ثبت نام، اقدام کنیم.

ولایتی همچنین از جلسات مختلف خود با آیتالله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان، علی لاریجانی رییس مجلس، آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حبیب الله عسگراولادی فعال باسابقه اصولگرا و جمعی دیگر از بزرگان کشور برای وحدت اصولگرایان خبر داد.