کاندیداتوری بیش از ۵ نفر انتخابات را به دور دوم می‌کشاند

به گزارش افکارنیوز، مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف و تکلیف شورای نگهبان در انتخابات پیش‌ رو اظهار داشت: قانون اساسی معیارهای روشن و مشخصی را برای شورای نگهبان در زمینه تأیید و یا رد صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری تبیین کرده است.

وی با اشاره به خصوصیات رئیس جمهور آینده افزود: فردی که قرار است در سطح رئیس جمهور کشور قرار گیرد باید فردی پاک دست، بدون حاشیه، دارای معلومات کافی، سابقه اجرایی در سطح ملی، ساکن ایران و بدون گرین کارت باشد.

هیچ فردی نباید برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه هیچ فردی نباید برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد سیاسی برای شورای نگهبان تعیین تکلیف می‌کنند، این کار صحیحی نیست، چراکه این مجموعه ابزار و جایگاه تثبیت شده خود را دارد و در نهایت نیز به درستی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نگرانی‌ در مورد حضور افرادی که عملکرد آنها با ابهام مواجه است وجود ندارد

حسینی صدر با اشاره به امکان حضور شخصیت‌های دارای ابهام در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در مورد حضور افرادی که عملکرد شخصیت آنها با ابهام مواجه است، جای نگرانی وجود ندارد، چراکه حتی اگر این اشخاص تأیید صلاحیت هم شوند، افکارسنجی جامعه نشان می‌دهد که مردم به آنها رأی نخواهند داد و مردم به دنبال فردی هستند که برای شرایط کنونی کشور راه‌ حل‌های روشن در زمینه مطالبات به حق آنها داشته باشد و بتواند کاری را از پیش ببرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید فردی با برنامه روشنی باشد و بتواند اتحاد را در جامعه ایجاد کند نه اینکه سبب شود تا با گفتار و عملکرد خود مدام در جامعه ایجاد شکاف کند، چراکه با توجه به شرایط کنونی، کشور نیازمند وحدت کلمه است که همواره مورد تأکید حضرت امام(ره) بود و مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده خوی با اشاره به تکثر کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: واقعیت آن است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اشخاصی که کاندیدای می‌شوند باید یک ارزیابی صحیح از جایگاه ریاست جمهوری داشته باشند و معتقدم که کاندیداهای فعلی با یک نظرسنجی واقع‌بینانه فرد قوی‌تر را انتخاب و به نفع او کناره‌گیری کنند، چراکه مسند ریاست جمهوری، کار مشکلی است و امیدواریم که کاندیداها به این مقوله توجه داشته باشند.

کاندیداتوری بیش از ۴ تا ۵ نفر انتخابات را به دور دوم می‌کشاند

حسینی صدر همچنین اضافه کرد: معقولانه است که تعداد کاندیداها بیش از ۴ تا ۵ نفر نباشد، چراکه بیش از این سبب می‌شود که انتخابات به دور دوم کشیده و رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود با رأی ضعیف انتخاب خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: رأی ملت به عنوان یک پشتوانه برای رئیس جمهور آینده از اهمیت زیادی برخوردار و برای عبور از برهه کنونی، کشور نیازمند این پشتوانه است.