با ادامه اعتراضات مردمي در يمن که با هدف برکناري علي عبدالله صالح رئيس جمهور اين کشور برگزار ميشود، ۵ دانشآموز دختر به دست نيروهاي امنيتي اين کشور کشته شدهاند.

به گزارش افکار نیوز، شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، این حادثه روز چهارشنبه(۲۵ اسفند) در طائز واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شهر صنعا پایتخت یمن اتفاق افتاد.

نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن در جنوب غرب این کشور سعی داشتند با پرتاب سنگ به سوی این دانش‌آموزان، مانع از پیوستن آن‌ها به تظاهرکنندگان ضد دولتی شوند. دراین حادثه همچنین چند دانش‌آموز دختر دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس اعلام پزشکان و مقامات بیمارستانی، نیروهای یمنی همچنین روز چهارشنبه در شهر الحدیده واقع در کرانه دریای سرخ، به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان ضد دولتی، با استفاده از گاز اشک‌آور، گلوله‌های مشقی، چماق و خنجر، یک نفر را کشته و ۲۰۰ نفر دیگر را مجروح کردند.

این کشور فقیر عربی، طی هفته‌های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات ضد دولتی به منظور پایان دادن به ۳۲ سال حکومت علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور یمن بوده است.

بسیاری از مخالفان دولت معتقدند، اصلاحاتی که صالح از مدت‌ها پیش قول انجام آن را داده است، تا کنون تحقق نیافته است و به همین خاطر آنان به دنبال برکناری صالح از قدرت تاپایان سال ۲۰۱۱ میلادی هستند.

این درحالی است که صالح قصد ندارد تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۱۳ از قدرت کناره‌گیری کند.

تظاهرات ضد رژیم در یمن ماه گذشته و با الهام از انقلاب اخیر مردم مصر و تونس صورت گرفته است. انقلاب‌های مردمی در مصر و تونس همانند موجی به کشورهای سراسر جهان عرب گسترش یافته است.

تا کنون دستکم ۴۰ نفر طي درگيري ميان نيروهاي طرفدار دولت و تظاهرکنندگان در يمن کشته شدهاند.