بررسی گزینه " تعلق " در صورت طولانی تر شدن مذاکرات ۱ + ۵

به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس به دور بعدی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ اشاره کرد و گفت: طبق برنامه اعلام شده، ۲۵ اردیبهشت‌ماه دور بعدی مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در استانبول برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق روال گذشته " به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران " انتظار ما از خروجی این دور از مذاکرات است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همان‌گونه که دانش هسته‌ای را جوانان ایران اسلامی بومی کردند، انتظار داریم با غنی‌سازی هسته‌ای کشورمان نیز موافقت شود.

حقیقت‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مذاکره جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مذاکره‌کننده یک عمل استراتژیک بوده و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم و مجلس انجام خواهد شد.

وی به طولانی‌شدن روند مذاکرات ایران و ۱ + ۵ اشاره کرد و گفت: تاکنون زمان زیادی از دست رفته است و در صورتیکه روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ طولانی‌تر شود، گزینه " تعلیق مذاکرات " از طرف جمهوری اسلامی ایران روی میز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران یک طرف و به عبارتی تمام دنیا در یک طرف میز مذاکره حاضر شده‌اند، بنابراین مطرح‌کردن مسئله‌ تعلیق مذاکرات بعید نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از تیم مذاکره‌کننده کشورمان انتظار داریم در این عرصه نیز " حماسه سیاسی " بیافرینند چرا که " حماسه سیاسی " نه تنها با حضور مردم در ۲۴ خرداد سال جاری اتفاق خواهد افتاد بلکه در عرصه مذاکرات هسته‌ای نیز منتظر رقم خوردن " حماسه سیاسی " هستیم.

لازم به يادآوري است پیش از اين، هفت دور مذاکره هستهای يعني سه دوره در ژنو، دو دوره در استانبول، یک دوره در بغداد و یک دوره در مسکو میان ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمريکا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان برگزار شده است.