بولتن نیوز نوشت:
خبر بسیار ساده و کوتاه، اما با تعجب بسیار همراه بود. یک فروند هواپیمای باری ایران که صبح امروز از تهران به مقصد دمشق در کشور سوریه در حرکت بود در مرز هوایی کشور ترکیه و در آسمان استانبول ناگهان با اخطار فرودگاه بین المللی استانبول و با هجوم دو فروند هواپیمای اف ۱۶ نیروی هوایی ترکیه مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه استانبول شد.

این هواپیمای باری در حالی به بهانه های واهی حمل محموله های هسته ای و سلاح توقیف شد که در بازرسی ماموران ترکیه ای از این هواپیما هیچ گونه محموله ی نظامی و هسته ای در آن یافت نشد و این موضوع یک رسوایی برای نیروی هوایی ترکیه به همراه آورد.

توضیح وزارت خارجه ترکیه در مورد فرود هواپیمای ایرانی در خاک این کشور

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در خصوص فرود هواپیمای ایرانی در خاک این کشور گفت: به هواپیما مجوز پرواز به شرط فرود در «دیاربکر» داده شده بود که پس از کنترل معمولی به سفر خود ادامه داد.

به گزارش فارس، «سلجوق اونال» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در خصوص فرود هواپیمای ایرانی در خاک این کشور گفت: به یک فروند هواپیمای باربری شرکت یاس ایران مجوز پرواز به شرط فرود در «دیاربکر» داده شده بود. محموله هواپیما تحت کنترل معمولی قرار گرفت و با وضعیت غیر عادی مواجه نشد.

سلجوق افزود: قرار بود هواپیما از تهران به شهر حلب و مجوز عبور در ارتفاع بالا به آن داده شده بود. پرواز مذکور به همین ترتیب در تاریخ ۲۴ اسفند ماه(۱۵ مارس) در فرودگاه دیاربکر فرود آمده است.

وي همچنين اضافه كرد: پس از كنترلهاي معمولي با وضعيت غير عادي مواجه نشديم، لذا به هواپيما اجازه ادامه سفر داده شد و اخبار منتشر شده در رسانهها منعكسكننده واقعيت نيست.