اسرائیل صلح با فلسطینی‌ها را ضروری می‌داند

به گزارشافکارنیوز، به نقل پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «پاتریک ونترل»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه در کنفرانس خبری اظهار داشت: اسرائیل موافق است که صلح با فلسطین ضروری است.

در این کنفرانس خبری که بعد از دیدار جان کری، وزیر خارجه آمریکا و تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل برگزار شد، خبرنگاران از ونترل درباره دیدگاه لیونی درمورد ابتکارعمل صلح اعراب سئوال کرد که وی پاسخ داد: آنچه طرف اسرائیلی درباره این موضوع می‌گوید بسیار شفاف است که البته این موضع در تمام سطوح مورد تاکید قرار گرفته است و آن اینکه لازم است اسرائیل با فلسطینی‌ها به صلح برسد.

بر اساس این گزارش، جان کری و تزیپی لیونی پنج‌شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند و روند صلح با فلسطینی‌ها و نیز تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، ظاهرا بعد از آنکه یکی مقام ارشد قطری گفت، اسرائیل و فلسطین می‌توانند به جای پیروی از مرزهای ۱۹۶۷، زمین را با یکدیگر مبادله کنند، کشورهای عربی طرح صلح ۲۰۰۲ خود را تلطیف کرده‌اند.

ونترل در این باره گفت: وزارت خارجه آمریکا از مزایایی که ابتکارعمل صلح اعراب می‌تواند برای اسرائیل به همراه داشته باشد، ‌ خشنود است.

وی افزود: اینکه اسرائیل با همه اعضاء اتحادیه عرب در صلح به سر میبرد، تحول بسیار مثبتی به شمار میآید.