خبری که تماشاگران تراکتور آن را باور نکردند

به گزارش افکارنیوز، بالاخره اتفاقی که سردار جعفری یک ماه قبل، خبرش را داده بود افتاد و سرمربی دوست داشتنی تراکتورسازی از این تیم جدا شد. با این تفاوت که برخلاف انتظار، این جدایی پیش از پایان فصل رقم خورد. آخرین سرمربی پرتغالی لیگ برتر، پنجشنبه برای سومین بار در دوران حرفه ای خود از باشگاهش اخراج شد.

پس از اخراج از بنفیکا در سال ۲۰۰۰ و الشارجه امارات در سال ۲۰۰۹، حالا نوبت به مدیران تراکتورسازی رسیده بود تا در فاصله ۱۰ روز مانده تا پایان قرارداد مرد سیبیلو، سومین تیمی باشند که او را از کارش برکنار می کنند. آن هم با نامه ای که مهر باشگاه را پای خود نداشت!

اقدامی غیرحرفه ای که به گفته مصطفی اکرامی ناراحتی مضاعف تونی را به همراه داشت: «پنجشنبه آقای تونی سر تمرین حضور یافت و کمی ناراحت به نظر می رسید. به او اطلاع داده شده بود که برکنار شده اما ناراحتی او بیشتر از این بود که نامه برکناری اش مهر باشگاه را نداشت.»

تونی را اخراج کردند!

بهانه باشگاه: یک برد در هشت بازی

تونی هم مثل همه، پیش از اینکه این نامه به دستش برسد، از طریق بیانیه ای که روی سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی قرار گرفته بود از اخراج خود باخبر شد. بیانیه ای که کسب تنها یک برد در هشت بازی اخیر را دلیل برکناری تونی عنوان کرده بود. تونی که در سال ۹۱ با تراکتور نتایجی خوب گرفته بود با زیاد شدن فشار بازی ها و همانطور که پیشتر گفته بود به دلیل کمبود بازیکن باتجربه نتوانست روند موفق این تیم را حفظ کند.

هواداران تراکتورسازی مدیریت تیم را دلیل جدایی بازیکنان و بد بسته شدن تیمشان می دانستندو در چند بازی اخیر بارها علیه جعفری موضع گرفته و خواهان برکناری اش شده بودند اما او با این باخت، روی دست هوادارانش بلند شد و مربی جذاب پرتغالی اش را اخراج کرد. تونی البته بعد از اعلام خبر برکناری اش با عصبانیت به دفتر باشگاه رفت و ساعتی با جعفری جلسه داشت. تراکتوری ها تیمشان را در این دو هفته پایانی به حسن آذرنیا مدیر فنی و سرپرست تیم سپرده اند.


در رختکن چه خبر است؟

آذرنیا روز گذشته بازیکنان تراکتورسازی را تمرین داد، بازیکنانی که این روزها بی انگیزه تر از همیشه هستند. محمد ایرانپوریان یکی از این بازیکنان است: «اگر مشکلی وجود داشت از ما بازیکنان بود. تونی تمام زحمتش را کشید و خیلی تلاش کرد تا تیم به دوران اوجش بازگردد.»


عمدی در کار بود؟

البته حالا عده ای از بازیکنان تراکتورسازی که در طول فصل مشکلات زیادی را برای مرد پرتغالی به وجود آوردند، برخلاف دیگران راضی هستند. بازیکنانی که حالا زمزمه ها درباره آنها بیشتر از گذشته شده است.

خصوصا پس از گفته های تونی در کنفرانس خبری پس از شکست مقابل الجیش. تونی که در اتاق کنفرانس هنوز از فکر عجیبی که از ذهن جعفری می گذشت، باخبر نبود رو کرد به خبرنگار تبریزی و گفت: «این تیم آن تیمی نبود که من ۱۰ ماه با آن کار کردم. زمانی که خیلی اشتباه کردیم، الجیش توانست از آن استفاده کند. تیم امروز کاریکاتور تراکتورسازی بود.»


تونی در گفت و گو با سایت پرتغالی «لوزا»
شاید حیله باشد!

اولیویرا در گفت و گو با خبرگزاری پرتغالی لوزا، به برکناری خود واکنش نشان داده است: «من می دانم یک مربی حرفه ای هستم و تا روز آخری که در تراکتورسازی کار می کنم به طور شایسته وظایفم را انجام می دهم و به تعهداتم پایبندم. در حال حاضر در انتظار یک راه بی دردسر هستم.

من تا روز ۱۱ می و در پایان لیگ برتر ایران با تراکتورسازی قرارداد دارم و حالا باید این مسئله را به باشگاه بفهمانم. تا زمانی که نامه برکناری ام را از باشگاه دریافت نکنم به کارم ادامه میدهم. من ۴ ماه است که از تراکتورسازی حقوقم را دریافت نکرده ام. تسویه حساب با من نشده است. این کار ممکن است حیله ای باشد تا بعدا اینطور استدلال کنند که من باشگاه را ترک کرده ام.