دروغ‌پردازی‌های تازه شاه بحرین درباره آزادی مطبوعات

به گزارشافکارنیوز، حمد بن عیسی آل خلیفه به آنچه آن را مهیا بودن فضای امن برای خبرنگاران به منظور بیان آزاد دیدگاهایشان خواند، افتخار کرد.

این درحالی است که احزاب و جمعیت‌های مخالف در بحرین به محاکمه چهار وبلاگ نویس و برکناری روزنامه نگاران از مشاغل خود به دلیل دیدگاهایشان خبر می‌دهند.

اما شاه بحرین به مناسب روز جهانی آزادی مطبوعات گفت که تمایل فراوانی برای گسترش افق آزادیها در رسانه‌های گروهی دارد و هیچ خبرنگاری در بحرین به زندان نیفتاده یا هیچ نهاد مطبوعاتی بسته نشده است.

وی افزود: ما بار دیگر در خصوص احترام به آزادی مطبوعات و رسانه‌ها پیمان دوباره می‌بندیم.

این اظهارات درحالی است که سازمان فریدم هاوس بحرین را جزء ۱۰ کشور بد در زمینه آزادی مطبوعات معرفی کرده است.

در همین حال، مرکز اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: روز جهانی آزادی مطبوعات درحالی برگزار می شود که بحرین شاهد بزرگترین حملات علیه آزادی رسانه‌ها و مطبوعات است.

این مرکز با اشاره به تلاش رژیم بحرین برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه آزادی اندیشه و بیان در این کشور اظهار داشت که این حملات علیه آزادی رسانه‌ها و مطبوعات در سایه محاکمه چهار نفر از نویسندگان در شبکه‌های اجتماعی به اتهام بیان اندیشه و عقایدشان صورت می گیرد.

مرکز اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در گزارش خود یادآور شد که حاشیه آزادی اندیشه، رسانه‌ها و مطبوعات در بحرین از بین رفته است به گونه‌ای که آزادی بیان به بازداشت، سلب تابعیت و چه بسا قتل و پرونده سازی و از کار برکنار کردن و اعمال محدودیت منجر می‌شود.

براساس اعلام این مرکز، ده‌ها روزنامه نگار وشاغل در بخش مطبوعات در نتیجه اقدامات انتقام‌جویانه رژیم بحرین علیه شهروندان به دلیل آرا و مواضع آنها از کار برکنار شده‌اند و همچنان رزق و روزی آنها قطع شده است.

این مرکز افزود: این روزنامه نگاران و شاغلان در بخش مطبوعات همچنان با اقدامات حکومت علیه خودشان به دلیل آرای آنها که مغایر با آرای حکومت است، مواجه هستند.

این مرکز با اشاره به وخامت اوضاع رسانه‌ای و مطبوعات در بحرین تصریح کرد: در آخرین گزارش منتشر شده آمده است که بحرین جزء ۱۰ کشور اول خطرناک برای روزنامه نگاران در جهان است.

مرکز اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با اشاره به کنترل کامل دولت بر رسانه‌ها در بحرین آورده است: تنها یک شبکه تلویزیونی وجود دارد که آن هم دیدگاه رژیم را اعلام و با دیگر دیدگاه‌ها مبارزه می‌کند و به ابزاری برای تحریک آفرینی و محاکمه علنی مخالفان و ایجاد شکاف و تفرقه و اختلافات طائفه‌ای تبدیل شده است.

این مرکز افرزود: مخالفان اجازه ندارند که هرگونه ابراز رسانه‌ای در بحرین در اختیار داشته باشند که این وضعیت بخشی از سیاست رژیم برای مبارزه با دیدگاه‌های دیگران و به حاشیه راندن آنها است.

مرکز اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین افزود: شمار زیادی از روزنامه نگاران و نمایندگان رسانه‌های خارجی از ورود به بحرین منع شده‌اند که این امر از یک سو برای جلوگیری از انعکاس دیدگاه‌های مخالفان در بحرین و از سوی دیگر ترس از انتقال واقعیت‌های بحرین به جهانیان صورت گرفته است و همچنین شماری از روزنامه نگاران بعد از بازجویی دستگاه‌های امنیتی از آنها در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای خود از بحرین اخراج شده‌اند.

این مرکز تصریح کرد: مردم بحرین همچنان از قتل کریم فخراوی ناشر بین‌المللی و عضو هیئت مدیره روزنامه الوسط و همچنین زکریا العشیری وبلاگ نویس تحت شکنجه و همچنین قتل احمد اسماعیل تصویر بردار در حال انجام فعالیت مطبوعاتی به ضرب گلوله شوکه هستند.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگریها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید میکنند.