به گزارشافکارنیوز، «دیمتری دلیانی» عضو شورای انقلابی جنبش فتح و دبیرکل تجمع ملی مسیحی در اراضی مقدس گفت که هزاران نفر از نیروهای اشغالگر از ساعات اولیه بامداد امروز شنبه همزمان با «سبت النور» مسیحیان، در ایست‌های بازرسی اطراف و داخل بخش قدیمی قدس به صورت کمربندی تا اطراف کلیسا مستقر شده‌اند و علاوه بر آن نیروهای امنیتی به طور گسترده در محوطه کلیسا و داخل آن حضور دارند.

وی افزود که رژیم اشغالگر حضور نیروهای خود در اطراف کلیسای قیامه را تشدید کرده تا مانع به جا آوردن شعائر دینی فلسطینیان مسیحی به مناسبت اعیاد مسیحیان شود زیرا این شعائر دینی بیانگر عمق بعد دینی، فرهنگی، تمدنی و سنتی عناصر اصیل مسیحی از ساکنان اصلی شهر قدس است که رژیم اشغالگر سعی دارد از طریق اجرای طرح‌های یهودی‌سازی آن را از بین ببرد.

بر اساس این گزارش مسئولان رژیم اشغالگر از نیمه‌های شب گذشته، قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده و نیروهای اشغالگر در اقدامی نژادپرستانه سعی دارند مانع رسیدن فلسطینیان مسیحی به کلیسای قیامه شوند.

دلیانی همچنین اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود هزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه به قدس برای به جا آوردن شعائر دینی در روز عید قیامه از جمله شعائر سبت النور را محکوم کرد.