پرواز آزمایشی پهپاد آمریکایی با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت

به گزارش افکارنیوز، یک هواپیمای بدون سرنشین آزمایشی مافوق صوت تولید شده برای نیروی هوایی آمریکا در جریان پرواز آزمایشی روز چهارشنبه هفته گذشته خود در سواحل جنوبی کالیفرنیا با سرعتی بالغ بر ۳ هزار مایل در ساعت به پرواز در آمد.

نیروی هوایی آمریکا روز گذشته(جمعه) در اعلام این خبر اعلام کرد که این هواپیمای بدون سرنشین مدل «X - ۵۱A WaveRider» به مدت بیش از ۳ دقیقه تحت قدرت موتور کم نظیر «اسکرام جت» خود پرواز کرد و سرعتی بیش از ۵ برابر سرعت صوت داشت.

پرواز این هواپیمای بدون سرنشین مافوق صوت چهارمین و آخرین پرواز این نوع پهپاد توسط نیروی هوایی آمریکا بود که تاکنون مبلغی معادل ۳۰۰ میلیون دلار برای مطالعه درباره فناوری موتورهای اسکرام جت هزینه کرده و امیدوار است که این پهپاد قابلیت حملات چند دقیقه ای در سراسر جهان را داشته باشد.

در این خبر آمده است که ۳ پرواز قبلی این پهپاد با شکست روبرو شده و به سرعت مورد نظر نرسیده بود و در شرایطی که پهپاد «WaveRider» با هدف رسیدن به سرعتی ۶ برابر سرعت صوت طراحی شده بود اما مقامات برنامه ریزی این هواپیمای بدون سرنشین که به شکل موشک طراحی شده است، در جدیدترین پرواز آزمایشی این پهپاد به همین سرعت ۵ برابر سرعت صوت رضایت دادند.

این پهپاد در کمتر از سی ثانیه با کمک موشک دارای سوخت جامد به سرعت ۴.۸ ماخی رسید و بعد از فعال شدن موتور اسکرام جت آن، به سرعت ۵.۱ ماخی در ارتفاع ۶۰ هزار پایی رسید.

پرواز این پهپاد با شیرجه برنامه ریزی شده آن در اقیانوس آرام به پایان رسید.