گاف رسانه‌ای بی‌بی‌سی بعد از یک مسابقه

به گزارش افکارنیوز، هفته گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پنجه شکسته» که به مناسبت واقعه طبس در لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد، سردار نقدی اعلام کرد: «کسی اگر یک تصویر حتی یک تصویر از لحظه درگیری و کشتار دانش‌آموزان آمریکایی پیدا کند جایزه حج تمتع به او اهدا می‌گردد.»

رسانه‌های بیگانه که مثل همیشه از مواضع صریح فرمانده بسیج عصبانی شدند با عجله تمام و دستپاچگی، تصاویر پرسنلی برخی از دانش‌آموزان را منتشر کردند تا شاید پاسخ سردار نقدی را داده باشند.

بی‌بی‌سی که در این شتابزدگی سبقت را ربوده بود بعدازظهر همان روز، فیلمی از حضور پلیس را پس از وقوع جنایت نمایش داد که همین افتضاح رسانه‌ای، خود گواهی بر صحت گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین است که عنوان کرده بود حتی یک فریم عکس از لحظه جنایت وجود ندارد.

حال سؤال ما از مدعیان آزادی و حقوق بشر این است که آیا واقعا این نوجوانان بی‌گناه با تیر گلوله کشته شده‌اند یا گازهای مسموم‌کننده پلیس در جریان تظاهرات و اعتراض‌های دانش‌آموزان علت مرگ آنان است.

به هر حال روزانه انفجارها و کشتارهای گوناگونی در مدارس و کارخانجات و خیابان‌های آمریکا اتفاق می‌افتد که تنها رسانه‌های وابسته آمریکایی به انتشار یک خط خبر یا یک عکس آن هم مربوط به ساعت‌ها پس از وقوع حادثه می‌پردازند.

آنچه مبرهن است اینکه آمریکا در درون کشورش با چالشها و خطراتی بسیار سهمگینتر از آنچه در عراق و افغانستان و سوریه اتفاق میافتد مواجه بوده و هماکنون گروههای مختلف معترض در داخل آمریکا این اقدامات را انجام میدهند که باز هم سؤال اینجاست؛ کاخ سفید که نمیتواند حتی سلاح را از دست کودکی پنجساله که در داخل منزل، برادر دو ساله خود را به قتل میرساند بگیرد؛ چگونه است که به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان و عراق و ... با هزینههای هنگفت، لشکرکشی کرده و در بسیاری از کشورها پایگاه نظامی بر پا کرده است.