عارف: نشانی از حال و هوای انتخابات نیست

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا عارف عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: این درحالیست که در دوره های گذشته در این ایام فضای بسیار خوبی را حس می کردیم.

وی افزود: نگاهی که قانون به دولتمردان دارد نگاه خدمتگزاری است و امام خمینی(ره) در سال ۵۷ به نمایندگی از مردم دولت تشکیل داد و آن یک نمونه دولت مردمی است.

عارف گفت: امسال را مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی نامگذاری کردند و یک بعد حماسه سیاسی حضور پرشور مردم در انتخابات است که به دلیل مشکلاتی که در سال ۸۸ با آن روبرو شدیم فضای کشور به سمت بی نشاطی و بی انگیزگی در پیش است.

ایجاد فضای خموده انتخاباتی در دانشگاهها

وی بیان کرد: به دلیل دید محدودی که مدیریت آموزش عالی دارد و محدودیت هایی که برای دانشجویان ایجاد کرده این فضای خموده ایجاد شده است آموزش عالی با جابه جایی زمان امتحانات دانشجویان این فضا را ایجاد کرده و این فضا به نفع مردم نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود به حضور همه جانبه تاکید دارند ولی برقراری این فضاها که سلیقه ای است به نفع کشور نیست.

عارف گفت: ما نیاز به یک انتخابات پرشور داریم و مهم ترین راز حضور دانشجویان، یک حرکت همگرا و همسو است، چراکه دانشجویان و تشکیلات دانشجویی یکی از سرمایه های بزرگ کشور است و آنان از زمان انقلاب تاکنون در همه عرصه ها نقش کلیدی دارند اما در مسائل مدیریتی شاهد هستیم که دانشجویان را محدود کرده اند.

وی تصریح کرد: وظیفه دانشجو پرسشگری است و همه ما وظیفه داریم حرف دانشجویان را حتی اگر برخلاف عقاید ما یا ناحق است با سعه صدر شنیده و آن را تحمل کنیم چراکه همه ما بر روی یک اصل مشترک که همان نظام است تفاهم داریم.

وی افزود: ما باید آستانه تحمل خود را بالا برده و وارد درگیری هایی که نتیجه ای جز سردی روابط نداشته نشویم چراکه هیچ اختلاف اصولی نداریم تنها اختلاف تاکتیکی مانع همسوگرایی شده است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اظهار کرد: ما در این شرایط نیاز به همگرایی و همراهی داریم تا انتخابات پرشور داشته باشیم.