به گزارش افکارنیوز، جوانی با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی در تاریخ ۱۲ اردی‌بهشت ۹۲ و معرفی خود به عنوان عامل جنایت در شهراصفهان، مدعی شد که حدود یکسال پیش ناپدری‌اش را در اصفهان به قتل رسانده و تا به امروز فراری بود.

با توجه به اظهارات این جوان، موضوع از طریق پلیس آگاهی اصفهان پیگیری و جنایت در یک کارگاه سنگ و قتل شخصی به هویت «محمدتقی - ک» ۶۰ ساله در ۱۹ فروردین ماه سال ۹۱ و متواری بودن قاتل به نام «حمیدرضا - م» متولد ۱۳۵۹ تأیید شد.



با تأیید خبر توسط پلیس آگاهی اصفهان و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت که با آغاز رسیدگی به پرونده، متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: برای تهیه وام خرید خودرو مبلغ دو میلیون به ناپدری‌ام پرداخت کرده اما پس از گذشت مدتی او هیچ اقدامی برای تهیه وام نکرد؛ تصمیم گرفتم تا مبلغ دو میلیون تومان خود را از بازپس بگیرم و همین موضوع زمینه اختلافات بعدی من با وی شد.

متهم در خصوص روز حادثه نیز به کارآگاهان گفت: در روز حادثه که ۱۹ فروردین سال گذشته بود، با ناپدری‌ام در خصوص بازپس دادن پولم درگیر شدم و فقط می‌خواستم پولم را به من برگرداند اما زمانی که مدعی شد من نزد او پولی ندارم، نتوانستم خودم را کنترل کنم و با سنگی که در حیاط بود ضربه‌ای به سرش زدم و وقتی که روی زمین افتاد چندین ضربه دیگر هم به سرش زدم که بعد از این اتفاق، چهار یا پنج دقیقه آنجا بودم و آن موقع بود که متوجه شدم چه اتفاقی افتاده که در آن زمان به سراغ کمد مقتول رفتم و کیف‌دستی حاوی مدارک و یکسری کاغذ را برداشته تا نشان دهم که فردی به قصد سرقت وارد کارگاه شده و سپس از آنجا خارج شدم.

متهم درباره مدت زمان متواری‌بودن خود و مراجعه به پلیس نیز به کارآگاهان گفت: پس از جنایت به تهران آمده و مدت یک ماه در قهوه‌خانه‌ای مشغول به کار بودم. پس از این مدت به مشهد رفته و مدتی را به کارهای مختلف مشغول بودم؛ در تمام طول این مدت سعی می‌کردم تا موضوع را فراموش کنم اما نتوانستم و اکثر شب‌ها کابوس دیده و نمی‌توانستم راحت بخوابم تا این که تصمیم گرفتم خود را معرفی کنم و سرانجام به تهران آمده و خود را به پلیس آگاهی تسلیم کردم.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجیزاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهرانبزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهرانبزرگ قرار گرفت.