به گزارش افکارنیوز؛ حسین بیدمشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای در بهمن‌ماه سال گذشته مبنی بر وقوع قتلی واقع در کمربندی مشهد تربت‌ حیدریه مقابل تپه پایه یک؛ کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی و پلیس آگاهی تربت‌ حیدریه به صحنه حادثه عزیمت و نسبت به بررسی و اثربرداری از صحنه اقدام کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های اولیه به عمل آمده از صحنه و مشاهده جسد کاملا سوخته شده تحقیقات فنی و پلیسی به منظور شناسایی هویت جسد و علت وقوع حادثه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیدمشکی بیان کرد: پس از مدتی کار کارشناسانه توسط تیم بررسی صحنه جرم و آزمایشگاه تخصصی پلیس آگاهی و نیز تحقیقات انجام شده توسط ماموران انتظامی تربت‌ حیدریه هویت جسد شناسایی و خانواده او به پلیس آگاهی احضار شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در تحقیقات کارشناسان آزمایشگاه اداره تشخیص هویت محرز شد که جسد قبل از اینکه در آتش سوخته شود مورد ضرب و شتم واقع و آثاری از ضربات شئی برنده بر بدن او کشف که فرضیه قتل، برای کارآگاهان پلیس آگاهی به حقیقت پیوست و با تشکیل تیمی منسجم از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی و ماموران آگاهی تربت‌حیدریه تلاش برای کشف علت قتل و شناسایی عاملان جنایت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از یک سری کار اطلاعاتی و میدانی در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که مقتول در آخرین روز زندگی خود برای معامله زعفران به منزل شخصی به نام رضا در روستای صنوبر مراجعه و دیگر به منزل بازنگشته است.

بیدمشکی گفت: با محرز شدن موضوع پرونده قتل «رمضان» تلاش ماموران برای دستگیری مظنون ردیف اول به نام «رضا» آغاز اما با توجه به اینکه نامبرده به کرات محل خود را تغییر می‌داد دستگیری وی امکان‌پذیر نبود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی طی هماهنگی با مقام قضائی و یکسری کار فنی پلیسی موفق به شناسایی محل اختفای متهم در خیابان ایثارگران مشهد شده و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی نامبرده را به همراه همسرش در منزلی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم ۴۴ ساله در بازجوئیهای به عمل آمده در نهایت لب به اعتراف گشود و به جرم بیرحمانه خود به خاطر چندمثقال زعفران اعتراف کرد.