روز گذشته قديميترين زنداني يمن كه متهم به تلاش جهت ترور "علي عبد الله صالح " رئيس جمهور ديكتاتور اين كشور بود، از زندان آزاد گرديد.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، ‌ " بجاش الاغبری "(۵۲ ساله) که بیش از ۱۶ سال است، در زندان‌های رژیم عبدالله صالح بسر می‌برد، پس از آزدی از زندان در گفتگو با یکی از شبکه‌های خبری محلی یمن گفت: هنگامی‌که مسئولان زندان در سلولم از من بازدید کردند و سلام و عذرخواهی عبدالله صالح بابت زندانی شدنم، را به من رساندند، بسیار تعجب کردم.

الاغبری گفت: عبدالله صالح در پیغام خود گفته بود، از این که ۱۶ سال است، مرا زندانی کرده بسیار متاسف است و از این بابت به شدت از وی عذر خواهی می‌کند.

وی تاکید کرد: بی‌شک پس از آزادی به معترضین یمنی در میدان التغییر در دانشگاه صنعاء جهت سرنگونی رژیم عبدالله صالح خواهم پیوست.

الاغبری در سال ۱۹۹۴ در استان " المهره " هم‌مرز با عمان به اتهام برنامه‌ریزی جهت ترور عبدالله صالح هنگام بازدید صالح از این استان بازداشت و راهی زندان شد.

حکم اولیه صادره درباره الاغبری در ۱۸/۱۰ / ۱۹۹۸ اعدام بود، ‌اما پس از تجدید نظر در سال ۲۰۰۱ به ۲۰ سال زندان تخفیف یافت.

گفته ميشود الاغبري كه پيش از دستگيري به انقلابيون فلسطيني پيوسته بود و در عملياتهاي چندي عليه رژيم صهيونيستي در جنوب لبنان مشاركت داشت، قديميترين زنداني يمن ميباشد.